Újabb Facebook eszköz segíti felkészülni a hirdetőknek arra, hogy az iOS14 okozta kihívásokra felkészüljenek. A múlt héten bemutatott Erőforrásközpont a feladatok áttekintését szolgálja, a Webes események konfigurátora, pedig az összesített eseményméréshez kell.
Ahogy ezt korábban is írtam, amint az Apple bevezeti az új adatvédelmi környezetet (illetve a Facebook az ehhez kapcsolódó, ill. ezzel indokolt korlátozást), maximum 8 konverziós eseményt használhatunk domainenként. Pontosabban fődomainenként.
Vagyis ha valakinek van pl. egy „jókiswebáruház.hu” domain neve, amihez van pár aldomain, mint pl. „blog.jókiswebáruház.hu” és „kampány.jókiswebáruház.hu”, akkor a „jókiswebáruház.hu” fődomain és összes hozzá tartozó aldomain esetén is maximum, összesen 8 db konverziós esemény lehet attól függetlenül, hány Facebook pixel van az adott oldalakban.
Ráadásul nem csak a Facebook Pixel által átadott konverziós események száma lesz korlátozva, hanem az egyéni konverziók is. Vagyis ha a „jókiswebáruház.hu” domain néven volt egy vásárlási esemény, amiben a paraméterek alapján szétválasztottuk a konverziókat, és létrehoztunk egy „A termék vásárlók” egyéni konverziót és egy „B termék vásárlók” egyéni konverziót, akkor ezek is bele tartoznak a 8 darabos limitbe.
Szóval szűkösek a lehetőségek, okosan kell gazdálkodni, és biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan cégek, ahol a weboldalak felépítését is meg kell majd változtatni.
Hogyan állíthatjuk be a 8 darabos limitet?
Ehhez kell egyrészt az, hogy a Vállalkozáskezelőben igazoljuk az adott domaineket valamilyen formában a Márka biztonságon belül a Tartományok menüpontban.
Másrészről pedig a Webes események konfigurátoban kell meghatározni, hogy melyik konverziókat szeretnénk ezentúl figyelembe venni, plusz azt is, hogy mi legyen a prioritási sorrend.
A prioritás azért is érdekes, mert előfordulhat, hogy a Facebookhoz nem fog eljutni minden esemény, csak az első. Hiszen ha pl. valaki egy iOS eszközön egy alkalmazásban futó böngészőből jut el a weboldalunkra, de az alkalmazásban felugró ablakban nem engedélyezte a követést, akkor attól a látogatótól csak egy eseményt fogunk megkapni, azt ami a legmagasabb szinten van. Pl. a vásárlás eseményt megkapjuk, de a kosárhoz adást, a fizetés indítást már nem. Nesze Neked funnelek…
Éppen ezért fontos az, hogy a megfelelő eseményeket a megfelelő sorrendbe rakjuk be a legfontosabb prioritások alapján. Így simán lehet, hogy pl. nem a vásárlás lesz az első helyen, hanem egy szélesebb kör, pl. kosárhoz adás annak érdekében, hogy minél több emberről kapjunk információkat.
Fontos az is, hogy jól gondoljuk át, mielőtt módosítunk, ugyanis előfordulhat, hogy 48 óra el fog telni, mire az eredmények elkezdenek megjelenni a rendszerben, ráadásul -miután az Apple elkezdi betartani az átláthatóságra vonatkozó keretrendszerben végrehajtott beállításokat – a Facebook 72 órára felfüggeszti azokat a hirdetéssorozatokat, amiket érintenek a webes esemény konfigurátorban végrehajtott változások.
Így érdemes jó előre gondolkodni, nehogy véletlenül leállítsuk a jól futó kampányainkat.
Érdekes, izgalmas, kihívásokkal teli világ vár ránk. Ez látszott abban a pillanatban, ahogy az Apple és a Facebook elkezdte bemutatni, milyen változásokra számíthatunk. Éppen ezért biztos, hogy még sokat fogunk beszélni az átalakulástól és a feladatokról. Addig érdemes nekiállni a rendszereink átgondolásának. Ebben egyébként hirdetési képzéseink is segíthetnek, például a Haladó Facebook és Instagram Hirdetések webináriumon biztosan fogunk beszélni ezekről a változásokról részletesen. Érdemes jelentkezni amíg még van hely.