3+1 dolog amire a közösségi marketingben figyelni kell 2021-ben

Úgy tűnik, az előttünk álló időszak a legbizonytalanabb lesz a Facebook életében. Mintha összecsapnának a cég feje fölött a hullámok, miközben visszaütnek az elmúlt években elkövetett hibák. A céget egyszerre támadja a feldarabolás réme, az új iPhone operációs rendszerének a korlátozásai és az európai adatvédelmi szigor.
Mark Zuckerberg csapata szorgosan próbál védekezni ebben a több frontos háborúban, de kérdéses, hogyan éli túl a cég a következő éveket. Akár feldarabolják a Facebookot (mint céget) a következő években, akár nem, az biztos, hogy az összes hozzájuk tartozó platform drasztikusan meg fog változni.

Más kérdéses, hogy mi lesz velünk, marketingesekkel, vállalkozókkal, akiknek az egyik legfontosabb felülete a Facebook vagy éppen az Instagram?
Érdemes is belegondolni, hogy mi lenne a cégeddel, ha nem tudnál jelen lenni a Facebookon vagy Instagramon?
Mi lenne, ha a Facebook és Instagram hirdetéseid hatékonysága a felére vagy a negyedére esne?
Hogyan és hol érnéd el a célcsoportodat rendszeresen ha a Facebook platformjain ez ellehetetlenülne (az eddiginél is jobban)?
Akár ez is várhat ránk a következő években, és erre érdemes még időben készülni. 

Összeszedtem három területet, amire az eddigieknél is jobban kell figyelni a következő hónapokban azoknak, akik a közösségi marketinget továbbra is ki szeretnék aknázni.

  1. 2021: az emelkedő Facebook hirdetések éve?

Minden évben emelkednek a hirdetési költségek, ez nem is kérdés. Most azonban az Apple megnehezíti a Facebook számára az adatgyűjtést, aminek köszönhetően arra számíthatunk, hogy pontatlanabbak lesznek a mérések, kevesebb információt fogunk megtudni az eredményeinkről és végső soron drágábban fogjuk hozni a korábbi eredményeket, ha egyáltalán…

Ez viszont azt jelenti, hogy mindenképpen új hirdetési módszereket és stratégiákat kell kipróbálni.
Egyrészt el kell mélyedni a különböző dinamikus hirdetési megoldásokban és minél gyorsabban be kell vezetni a szerver oldali regmarketinget, a konverziós API-t.
De ami még fontosabb: kiemelkedően fontos, hogy folyamatokba rendezzük a Facebook hirdetéseinket.

Mindenképpen stratégiai szemlélet kell, aminek a segítségével mindenkit a megfelelő célzásokkal a megfelelő üzenetekkel szólítunk meg. Ráadásul a hirdetéseknél is gondolni kell a saját adatbázis építésre.

2. Több tartalom több platformon, hogyan?

Már régóta érdemes több platformon jelen lenni, mert nagyon kevés olyan cég van, amelyiknek a célcsoportját elég egy platformon elérni és megszólítani.
Ebben a témában érdemes tágabban gondolkodni, hiszen platformként nem csak Facebook, az Instagram, a LinkedIn vagy például a Pinterestre kell gondolni, hanem mondjuk az oldalak mellett a sok saját, illetve külső csoportra, a blogokra, a hírlevelekre, a podcastokra…
Ennyi lovat kellene megülni egy fenékkel, de hogyan?
Jó hír, hogy automatizálással és okos szervezéssel ezen is lehet segíteni. Akár ugyanannyi munkával is lehet hatékony jelenlétet biztosítani több platformra. 

Vannak szoftverek és platformok, amik segítenek a tartalom terjesztésben. Egyszerű módszerek, amikkel hangból cikket, vagy éppen cikkből hanganyagot készíthetünk költséghatékonyan.
Talán ez a legkevésbé bonyolult, de meg kell ismerni, be kell építeni a napi gyakorlatba.
A jelszó: szélesíteni kell az elérésünket, és olyan területeken is jelen kell lenni, amikre eddig nem szántunk energiát.

3. Videók vs szövegek 2021-ben

A videók használata évek óta erősödő trend de egyben félreértett lehetőség is.
A vevőink ugyanis nagyon szeretik a videókat, de el kell találni, kinek, milyen videót érdemes készíteni.
Másra lesz jó az élő, más célra az előre felvett termékbemutató, és máshogy lesz hasznos a premierbe rakott interjú.
Ezeket is hozzá lehet illeszteni az értékesítési folyamatokhoz, és lehet több platformon, okosan használni.

Egy biztos, videó nélkül egyre nehezebb dolgunk lesz még akkor is, ha sokan nem néznek videókat. Ami viszont azt is jelenti, hogy a videók sem elegek önmagukban. Velük egyenértékű szöveges tartalmakat is készíteni kell ahhoz, hogy a célcsoportunk különböző tagjaira tudjunk hatni.
Olyan tartalom marketing stratégiára és módszerekre lesz szükség, amivel könnyen tudunk videókat készíteni ÉS velük párhuzamosan cikkekben, szöveges tartalmakban is kommunikálni. Ebben az esetben tudunk igazán sikeresek lenni.

+1. Az a fránya adatvédelem…

A Facebook egyik legkomolyabb problémája az adatvédelem oldaláról jött. Egyrészt az EU miatt a Messenger lehetőségeit kellett jelentősen korlátozni, másrészről az Apple miatt (aki magát az adatvédelem élharcosának pozícionálja). Az új iPhone operációs rendszer ugyanis korlátozza az adatgyűjtést.Ű
De nem csak a Facebooknak kell az adatvédelemre figyelni. 

Említettem már, hogy mennyire fontos a saját felületek fejlesztése, például a lista építés. Ezt azonban csak úgy érdemes megtenni, ha néhány egyszerű adatvédelmi szabályt figyelem beveszünk annak érdekében, hogy az épülő lista ne jelentsen komoly üzleti kockázatot.
Az adatvédelem önmagában nem szexi, nem izgalmas téma, és keveseknek termel bevételt. De ha nem figyelünk rá, komolyan veszélyeztethetjük nem csak a marketingünket, de a cégünket is. Kár elhanyagolni.

Ezek a legfontosabb területek, amiben érdemes erősíteni. A mélyebb megoldások felé vezető út első lépéseként pedig azt javaslom, hogy csatlakozz a Facebook Marketing Restart 2021 webináriumhoz, ahol abban adok gyakorlati segítséget, hogyan kezeld a rendkívül dinamikusan változó Facebookoz, és hogyan építs a következő hónapokban időtálló közösségi marketing stratégiát.

Ami jó hír: ha bármelyik képzésünkre jelentkezel, akkor a Facebook Marketing Restart 2021 webináriumon ingyen vehetsz részt. Csapj le a számodra legfontosabb témára idejében!

Jelentkezz a Facebook Marketing Restart 2021 webináriumra, vagy válassz képzéseink közül, hogy ingyen résztvehess rajta!