Mi a legújabb elérés csökkenés ellenszere a Facebook oldalakon?

Te is tapasztaltál elérés csökkenést az utóbbi hetekben, hónapokban? Mi is komoly ingadozásokat látunk a Facebook oldalakon.

Szinte minden oldalon ágazattól, kommunikációs intenzitástól függően azt tapasztaltuk, hogy a nyár eleji adatokhoz képest 30-50%-kal esett az organikus elérés.

Szinte mindenhol valami olyasmit tapasztalunk, amit a következő ábrán látni:

Június eleje és október közepe között a bejegyzések organikus elérése látványosan esett nagyon sok Facebook oldalon. A példában kb. 50%-ot.

Kiábrándító látni az ilyen tendenciákat, de persze sok oka lehet a piac ingadozástól kezdve a koronavírus hatásán át a szezonális változáson keresztül a személyes attitűd változásig, szinte minden.

Megéri még így is?

Ettől függetlenül a Facebook továbbra is egy jó csatorna, de ahogy évek óta tapasztaljuk, az oldalak sok esetben leginkább, mint hirdetési alapok hatásosak, főleg, ha kereskedelmi célú felületként tekintünk rájuk. Plusz el kell fogadni: hirdetés nélkül egyre nehezebb, de még így is megéri általában.

Ez úgy tűnik, mára fokozottan igaz, íme az első tanulság: nem csak kommunikálni kell megtanulni, a hatékony hirdetések használata ma már elengedhetetlen. (De persze tudunk is adni ehhez segítséget alapozó, középhaladó és haladó szinten is 😉 )

Van egy érdekesség, amit azonban érdemes észrevenni.
Ez viszont sokaknak talán fájdalmas lesz…

A kommunikáció ereje…

Azt tapasztaltuk a vizsgált oldalaknál, hogy minél több bejegyzést írnak annál kisebb a csökkenés a napi elérésekben.

Vagyis ha valaki rendszertelenül publikál, hetente 2-3 bejegyzést ír (értsd: link, poszt, videó, stb.), azt is véletlenszerűen elosztva, nem egyenletesen, akkor ott az organikus elérés sok esetben bőven 50% alatt volt.

Ott, ahol hetente 10+, esetleg naponta 3-5+ bejegyzés van az oldalakon, ott a napi elérés csökkenés 20-30% alatt volt. Lásd a következő ábrát:

A bejegyzésenkénti elérés csökkenéssel szemben a napi elérés csökkenés sokkal kisebb, azon az oldalon, ahol heti 10 körül van a posztok száma. Ráadásul abban az időszakban volt nagyobb a csökkenés, amikor kisebb volt a kommunikáció gyakorisága.

Vagyis a jelek szerint jó megoldás lehet az általános elérés csökkenésre, ha többször kommunikálunk (ezzel folyamatosan, több értéket adva a követőknek és a célcsoportnak). Ezt változó mértékben, de több oldalon is tapasztaltuk.

Persze még jobb megoldás lehet, ha nem (csak) a kommunikáció mennyiségét, hanem a minőségét is javítjuk.

Ha jobban odafigyelünk a piacra, a vevők és érdeklődők igényeire, ha megfelelő tónusban kommunikálunk, ha jól aktivizáljuk az olvasókat. Ez is különösen fontos.

A tapasztalt azonban az, hogy ha valaki viszonylag jól kommunikál, onnan nem mindig egyszerű annyit javítani, hogy az egy tervezhető javulást hozzon, és tényleg látszódjon az eredményekbe. Természetesen nem lehetetlen, de nem mindig könnyű.

Sokszor egyszerűbb és hatékonyabb, ha a viszonylag jó kommunikációt sűrítjük be, természetesen úgy, hogy az továbbra is értéket adjon a célcsoportnak, és ez mellett próbálunk javítani a kommunikáció minőségén is.

Szóval mi az elérés csökkenés, és az ebből fakadó eredmény ingadozás ellenszere?

  1. minőségibb kommunikáció
  2. gyakoribb, jó minőségű kommunikáció
  3. hirdetések használata hatékonyan

Legalábbis ezt mutatják a mi számaink. Ti mit tapasztaltok?