Egy jól felépített stratégia mentén gyűjtött adatbázis lista bizony aranyat ér a vállalkozások számára. Most összegyűjtöttünk nektek 5 olyan tippet, melyek segítségével tudatosabban használhatod a közösségi médiás jelenléted leadgyűjtésre.
1. Optimalizáld a közösségi média profiljaidat
Mielőtt elindítjuk leadgyűjtő kampányainkat bizonyosodjunk meg róla, hogy minden rendben van a profiljainkkal. Hiszen itt tudnak velünk kapcsolatba lépni, feliratkozni hírlevélre, vásárolni stb.
Adjuk meg a kontakt információkat! A kapcsolati adatoknak láthatónak kell lennie a profilban és az ott megadott elérhetőségeken (email, telefon, messenger stb.) valóban el kell, hogy tudjanak érni vásárlóid.
Készítsünk cselekvésre ösztönző – call-to-action gombokat! Céljaidtól függően a különböző platformokon ezek eltérőek lehetnek, de mindenképpen használd őket. Például, ha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz az adatbázisodba, akkor használd a Feliratkozás gombot a Facebook oldaladon. Ha más üzleti profilod van pl. étterem, használhatod az időpontfoglalás gombot is Instagram és Facebook profilodon egyaránt.
Tegyél linket a bio-ba! Ha más eszköz nem érhető el, akkor tegyél aktuális linket a bio részbe – és ne csak Instagramon! Használd ki a linkelést LinkedIn-en, Pinteresten, vagy akár a Twitteren is ezt a lehetőséget.
2. Legyen kattintásra ösztönző tartalmad!
Érdekes, értékes tartalom nélkül nem fogsz tudni leadeket gyűjteni sem. Ne feledd, a közösségi média csatornákon mindenki a figyelemért harcol! Jó képek, kapcsolódó üzenet, és ahol csak lehet link és cselekvésre ösztönző felhívás – ezek legyenek az alappillérei a tartalmadnak. Hoztunk néhány tippet: tageld be a termékeidet a Facebook Shopban, ha rendelkezésedre áll, használd a Swipe up funkciót Instagramon, valamint Instagramon is használd a termékmegjelöléseket, YouTube-on pedig használd a kártyákat, és a záróképernyőt.
3. Felhasználóbarát landing oldalakat használj
Fontos, ha már látogatókat terelsz az oldaladra, az könnyen áttekinthető, használható legyen, és azt találja ott az érdeklődő, amit ígértél neki, mielőtt oda küldted 😊 Egyszerű, könnyen átfutható tartalom legyen rajta, ha pedig űrlapot használsz, csak a legszükségesebb információkat kérd el. Több tanulmány is készült már arról, ha túl érzékeny, vagy túl sok adatot kérsz el, akkor jóval nagyobb az esély, hogy elmennek az oldaladról.
4. Használd a leadhirdetéseket
Ha nem vagy elégedett az organikus eléréssel, vagy csak szeretnéd felpörgetni a leadgyűjtésed, akkor használj hozzá leadhirdetéseket. Ehhez használhatod többek között a Facebook leadhirdetési rendszerét, az Instagram leadhirdetéseket, a LinkedIn lead generáló eszközét, sőt akár a YouTube, Pinterest vagy a Twitter leadgyűjtő megoldásait is.
5. Ösztönözd a látogatóidat megfelelően
Adj a látogatóidnak nyomós okot arra, hogy megadják az kívánt adataikat neked. Attól függően, milyen adatokat szeretnél, módosulhatnak az eszközök is, melyekkel az adatokat gyűjtheted. Lehet ez nyereményjáték, vagy sorsolás, kedvezmény kupon, extra tartalom, esemény stb.
Amennyiben a fenti tippek mellett szeretnél sokkal jobban elmélyedni a listaépítés rejtelmeiben, úgy figyelmedbe ajánljuk GDPR IRÁNYTŰ: Építs listát hatékonyan és biztonságosan online előadásunkat is.