Hogyan fogj neki a listaépítésnek? – érdeklődőgyűjtési alapfogalmak kezdőknek

A leadgyűjtés a közösségi médián keresztül minden marketing stratégiának meghatározó része kell, hogy legyen. Segíthet nekünk felkelteni az érdeklődést termékünk, szolgáltatásunk iránt és ami még ettől is fontosabb: kapcsolatba kerülhetünk általa potenciális vásárlóinkkal.

Mi is az a social media lead?

A lead lehet bármilyen olyan információ, amit valaki megoszt velünk és utána követni tudjuk őt. Ez lehet név, email cím, foglalkozás, munkahely vagy bármilyen más olyan adat, melyet egy közösségi média csatorna felhasználó megoszt veled.

Mely közösségi média csatornák a legjobbak leadgyűjtésre?

A legjobb platform mindig az, amit az ügyfeleid használnak 😊 Leggyakrabban a Facebook-ot használják érdeklődőgyűjtésre, de természetesen lehet olyan vállalkozás, cég, akinek speciálisabb a területe, vagy a célcsoportja – így ők akár más csatornákon is lehetnek sikeresek (pl. LinkedIn, Pinterest stb.)

A legnépesebb közösségi média csatorna azonban még mindig a Facebook, és bizony nagyon sok kifejezetten leadgyűjtésre való eszköze van, amivel segítheti munkánkat. Azonban meg kell említeni a LinkedIn-t is, ami ugyancsak igen hatékony tud lenni, ha elsősorban B2B célcsoporttal rendelkezünk.

Mielőbb bármilyen leadgyűjtő kampányba belekezdünk, meg kell győződnünk róla, hogy a számunkra fontos, potenciális személyek milyen közösségi média platformon vannak leginkább jelen. Gyűjtsünk róluk adatokat, nézzük meg a statisztikákat, és ezek alapján válasszunk helyet kampányunkhoz.

Ha igazán profi listaépítési tanácsokat szeretnél, akkor pedig jelentkezz GDPR IRÁNYTŰ: Építs listát hatékonyan és biztonságosan online előadásunkra!