Egyelőre csak az Egyesült Államokban és Törökországban ugyan, de az Instagram lehetővé tette a felhasználóknak, hogy hozzákapcsolt Facebook oldal nélkül is indíthassanak Instagram hirdetéseket.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy nem szükséges Facebook felhasználói fiókkal rendelkezni ahhoz, hogy hirdetéseket futtassunk az Instagram felületén.
Mi kell ahhoz, hogy ezt megtehessük? Ne legyen hozzákapcsolt Facebook oldal az Instagram fiókunkban. Válasszuk ki a kiemelni kívánt Instagram bejegyzést, kattintsunk a Promote lehetőségre, állítsuk be hová irányítunk, kiket célzunk, adjuk meg a költségkeretet, időtartamot és máris létrehoztunk egy hirdetést. Feltéve, ha Amerikában, vagy Törökországban élünk.. Ugyanis jelenleg csak ebben a két régióban elérhető kiváltság ez a felhasználóknak.
Felmerülhet a kérdés, hogy mégis miért jó ez a Facebooknak, hiszen éveket öltek abba, hogy a hirdetések terén is összekapcsolják a két platformot. Ez egy érdekes stratégiaváltásnak tűnhet a korábbi irányhoz képest, de azért erre is vannak spekulációk, hogy mi okozhatta ezt a hirtelen változtatást.
Arról már mi is írtunk, hogy a közelmúltban nagyhirdetők jelentettek bojkottot a Facebook ellen a gyűlöletbeszéd terjedése miatt. A Facebook – Instagram stratégia szétválasztásának ez is lehet az egyik oka. Elképzelhető, hogy mivel jelenleg az Instagram nem igazán érintett a botrányban, így lehet, hogy ezzel mentenék a hirdetésekből befolyó bevétel egy részét.
Egy biztos, most még csak tervben sincs, hogy további országokban is engedélyeznék ezt a lehetőséget, így számunkra csak az az opció marad, hogy érdeklődve figyeljük, mi sül ki ebből a jövőben.