Facebook bojkott: a legnagyobb márkák tömege állította le a hirdetésit a platformon

Coca Cola, Unilever, Ben & Jerry, The North Face, Levi’s, Patagonia, Dockers… csak egy kis része azoknak a nagy márkáknak, akik bejelentették, hogy nem hirdetnek a különböző közösségi média felületeken (a legtöbben elsősorban a Facebook platformjain). Van még egy csendes kisebbség akik ugyanúgy nem hirdetnek, de nem csatlakoztak látványosan a bojkotthoz. 

A kisebb hirdetők közül pedig sokan örülnek, hiszen ha a nagyok nem hirdetnek, a hirdetési árak csökkenése várható.

A hirdetési bojkott legfőbb oka, hogy a közösségi platformok, élükön a Facebookkal, láthatóan nem tudnak mit kezdeni a gyűlöletbeszéddel, a nagy márkák pedig nem akarnak olyan helyen költeni, ahol a rasszizmus jelen van. Nyilván nem szerencsés, ilyen tartalmak mellett megjelenni a reklámjaikkal.

A másik ok pedig a politikai hirdetések körül kialakult helyzet. Hiszen a Facebook sokáig látványosan nem akart mit kezdeni azokkal a politikai tartalmakkal, amik valótlanságot állítanak.

A bejelentések hatására persze a Facebook részvényárfolyama látványosan csökkent, a cég pedig több olyan lépést (vagy legalábbis bejelentést) is tett, amitől azt remélik, visszaáll a hirdetők bizalma.

A dolog nem előzmény nélküli.

2017-ben a YouTube került hasonló helyzetbe. Szintén a legnagyobb hirdetők (Coca Cola, Volkswagen, Audi, McDonalds, stb.) állították le a költéseiket a platformon.
A YouTube változtatott, a hirdeti visszatértek, helyreállt a világbéke.

Bevallom, most sem számítok nagyon másra.

A Facebooknak és a Twitternek nyilván elemi érdeke, hogy a legnagyobbak is költsenek a platformjain, hiszen a hirdetési bevételekből él.

Ugyanakkor a nagy márkáknak is szükségük van arra, hogy el tömegekhez tudjanak gyorsan, személybeszabottan eljutni. Ebben pedig a közösségi platformok a leghatékonyabbak.

Ti hogy látjátok?

Gondolkodtattok valaha azon, hogy nem hirdettek egy platformon azért, mert fontos nektek egy ügy?