Pár hónapja már megjelent a Vállalkozáskezelő fiókomban egy Commerce Manager menüpont, ami nem működött. De ahogy Mark Zuckerberg bejelentette, hogy érkezik a Facebook Shops, rögtön rákattintottam ismét. Persze megint nem működöt, míg kb. két hete életre kelt.
Megjelentek az első információk, amiből kiderült, hogy ehhez bizony amerikai bankszámla kell, nem is engedet egy darabig tovább. De néhány nap múlva igen, bár a lényeges oldalaimat (amik egyébként Vállalkozáskezelőben vannak) nem tudtam hozzáadni, hiába leveleztem a supporttal (akik egyébként órákon belül válaszoltak).
Cserébe egy sokadlagosat igen, így el is jutottam az utolsó pontig: nem tudtam hozzáadni amerikai címet és banki adatokat.
Gondoltam, erre térjünk akkor vissza pár év múlva.
De aztán tegnap este kaptunk egy kedves üzenetet a Facebookon: új Bolt funkciók várnak ránk a Liftup Facebook oldalán!
Nyilván izzítottam is az admin felületetet, és már élesítettem is az új Facebook Shops felületet! Nem volt olyan egyszerű, és bevallom, pár dolog még mindig nem egyértelmű, de azért összeszedtem, mit tudunk most.
Hogyan válthatod át a Facebook Boltot az új felületre?
Manuálisan elvileg sehogy. A Facebook fog értesíteni, akkor amikor válthatsz. De a fenti példából láthatod, ha van a Vállalkozáskezelődben Commerce Manager opció, érdemes megpróbálnod, be tudsz-e állítani ilyen fiókot.
Mi kell a Facebook Shops élesítéséhez?
Azon kívül, hogy a Facebook engedélyezze Neked az új rendszert, szükséged lesz egy Termékkatalógusra is. Ilyet tudsz készíteni több módon, de ha voltak eddig is feltöltve termékek a Facebook Boltodba, akkor a Facebook ezekből automatikusan készít egy új katalógust.
A jelek szerint ezeken kívül szükséged van még legalább egy Kollekcióra is, amibe minimum 6 terméket kell belepakolnod.
Milyen termékek jelenhetnek meg a Facebook Shops-ban?
Egyelőre – elvileg – csak fizikai termékek, amiket ráadásul kézzel engedéleyznek.
Mi az a Facebook Shops tulajdonképpen?
A Facebook új ekereskedelmi rendszere, amiben egy helyről fogod tudni kezelni a több különböző platformon (Facebook, Instagram, később Messenger és Whatsapp) a termékeidet, és ahol a fizetéstől a szállításig a teljes folyamatot végig lehet majd vinni. Itt írtam részletesebben a bejelentésről, itt pedig arról, mekkora üzlet lesz ez egyszer a Facebooknak.
Akkor most a teljes értékű Facebook Shops-ot lehet Magyarországon használni?
A jelek szerint nem.
Egyelőre csak a felület változott, de a fizetési funkciók és a háttérmegoldások hiányoznak. Ehhez fog kelleni gondolom az, hogy a Commerce Managerbe ne csak USA címeket és banki adatokat lehessen megadni. Vagyis arra van szükségünk, hogy a Facebook fizetési megoldásai Magyarországon is működjenek. Korábban írtam, hogy ezzel kapcsolatban én szkeptikus vagyok, de a Facebook Pay háza táján is látni némi mozgolódást, szóval ki tudja, talán ezt is fogjuk tudni hamarosan használni.
Nálatok megjelent már az új Facebook Shops vagy a Kereskedelem kezelő? Vannak más tapasztalataitok? Írjátok meg báttran!