Termékkatalógus a Facebookon: a közösségi értékesítés alapja

Termékkatalógusokat a Facebookon régóta használhatunk, de mégis kevesen foglalkoznak vele. Pedig egyre több szerepe van, egyre több helyen használhatjuk a Facebook oldalunktól az Instagramon át a hirdetésekig. A Facebook Shops megjelenése után pedig még fontosabb lesz.

Izgalmasabb hirdetési formátum termékkatalógus segítségével

Nem csak webáruházaknak érdemes termékkatalógust használni, hiszen izgalmas megjelenési lehetőséget kap a segítségükkel nagyon sok cég. Készítettem éppen ezért egy kis összefoglalót, ami megmutatja az alap tudnivalókat, ha pedig a mélyebb információk érdekelnek, jelentkezz Haladó Facebook Hirdetési tréningünkre!

Mi az a termékkatalógus a Facebookon?

A termékkatalógus az, amit a neve is ígér: a termékeink rendszerezett gyűjteménye. A termékkatalógusban vannak bent a termékek a hozzájuk tartozó információkkal és paraméterekkel együtt.

Milyen típusú termékkatalógusok vannak?

A termék szóból arra következtetnénk, hogy olyan, amit webáruházban használhatunk. Ez igaz is, de ennél több lehetőségünk van:

  • ekereskedelmi: termékek online értékesítéséhez
  • utazás: hoteleknek, szállásadóknak, repülőjegy értékesítéshez
  • ingatlan: lakások, házak, ingatlanok listázásához
  • autó: az autópiac szereplőinek

Ezek a katalógusok logikában, felépítésben hasonlóak, de a különböző információs mezők az adott ágazat „termékeihez” igazodnak.

Hogyan tölthetünk fel termékkatalógust?

A termék katalógust több felületen, több módszerrel feltölthetjük. A Vállalkozáskezelőben a termékkatalógus létrehozásánál:

  • kézzel, egyesével feltöltve a termékeket és paramétereket. Ez felleg akkor jó, ha kevés termékünk van (kb. max 50.), vagy egy speciális kínálatot szeretnénk külön kezelni.
  • CSV fájlból, kézzel. Így már nagyobb mennyiségű terméket is könnyen feltölthetünk, ráadásul több adatot tudunk megadni (pl. több képet). Ezt akkor érdemes használni, ha viszonylag ritkán (több hetente, több havonta) frissülnek a termékek.
  • saját rendszerből folyamatosan frissítve (pl. XML segítségével). Ez nagy mennyiségű, gyakran változó termékek esetén hasznos megoldás. A legtöbb lehetőség ebben van, hiszen gyakran frissíthetünk akár több ezres termékadatbázist is. Erre fel kell készítenünk a webáruház rendszerünket, vagy olyan webáruház motort kell használni, ami alapból tudja ezt.
  • Facebook Pixel segítségével. Ha a Facebook Pixel, illetve a webáruház fel van készítve megfelelően, akkor a katalógus – illetve a termékek – feltöltése meg tud történni „automatikusan”. Ilyenkor a weboldal látogatásoknak köszönhető interakciók során, a Facebook Pixel által átadott adatokból áll össze a katalógus.

Hol használhatjuk?

A feltöltött termékkatalógusokat a Facebook család termékeiben több helyen használhatjuk már jelenleg is, ráadásul ez a szám folyamatosan bővül.

  • Facebook Bolt: Ez még nem az a bizonyos Facebook Shops, de már a korábbi Facebook Bolt verzióban is meg tudjuk jeleníteni a termékeket katalógusból. Ezután a termékeket tudjuk használni például sima posztokban is.
  • Instagram Shop: a termékkatalógusból tudunk termékeket jelölni az Instagram posztjainkra és sztorijainkra. Ráadásul az Üzleti Instagram profilokon is megjelennek a termék fül alatt.
  • Termékkatalógus alapú hirdetésekben dinamikusan tudjuk megjeleníteni a katalógusunk tartalmát annak alapján, hogy találkozott-e vele a látogatónk a mi weboldalunkon, vagy más weboldalon.
  • Dinamikus hirdetés kreatív: a katalógusunkban szereplő termékeket a Facebook a látogatókra szabott legideálisabb formában jeleníti meg.
  • Kollekció hirdetések: a speciális hirdetési formátum izgalmas módon mutatja meg a termékeinket a látogatóknak, könnyebbé téve a számukra a válogatást.
  • Azonnali élmények: ha a mobil megjelenésünket az Azonnali élmény formátummal szeretnénk feldobni, ezt is bővíthetjük termékkatalógusból származó információkkal.

Láthatjuk, már most is sok lehetőségünk van, de ez folyamatosan bővül. Még fontosabb lesz, ha például a több platformon is használható Facebook Shops megjelenik.

Addig is érdemes megtanulni a használatukat, ebben segíthet például Haladó Hirdetési Tréningünk, ahol a termékkatalógusokkal és a Dinamikus remarketinggel is foglalkozunk. Jelentkezz itt! 😉