Egy tavaly évvégi adat szerint a világ lakosságának kb. 40%-a aktív a közösségi média felületeken. Az, hogy használjuk marketingeszközeinket ezeken a csatornákon elengedhetetlen ahhoz, hogy el tudjuk adni termékeinket, népszerűsítsük szolgáltatásunkat vagy márkánkat.
A televízióval és a rádióval szemben a közösségi média nem biztosít egy mindenhová passzoló, univerzális megoldást, de ki tudjuk választani a célunkhoz legmegfelelőbb csatornát. Ahhoz, hogy kiválaszthassunk egy számunkra optimális felületet, szükséges, hogy igen alaposan ismerjük a célcsoportunkat. Csak így tudunk számukra hatékonyan kommunikálni és eljuttatni hozzájuk az üzeneteinket.
A sikeres közösségi marketinghez elengedhetetlen, hogy egyértelmű célokat fektessünk le, megértsük, hogy mit szeretne a célközönségünk ehhez pedig számukra releváns és hasznos tartalmakat állítsunk elő. Ezeket a tartalmakat a jól megválasztott közösségi média csatornán kell eljuttatnunk hozzájuk. Fontos, hogy a kiválasztott felület passzoljon a vállalkozásunkhoz, hiszen minden egyes marketingkampányunk egyik meghatározó eleme lesz a közösségi médiából érkező érdeklődés.
A vállalkozások számára a közösségi média hatalmas lehetőség, hogy értékesítsék termékeiket, szolgáltatásaikat. Úgy, ahogy ezen felületek használatával lehetővé vált, hogy egymástól távol élő barátok, családok tarthassák egymással a kapcsolatot, úgy a vállalkozásoknak is egy remek lehetőség, hogy kiépítsenek egy kétirányú kommunikációt a potenciális vásárlóikkal.
Az emberek mára elvárják, hogy kapcsolatba tudjanak lépni egy-egy márkával és ez egy hatalmas lehetőség a márkáknak, hogy kiépítsenek egy kommunikációs csatornát azokhoz az emberekhez, akik később megvásárolhatják majd a termékeiket.
A közösségi médián keresztül a vállalkozások növelni tudják a célközönségüket. Az elköteleződés ugyanis tökéletes kezdet ahhoz, hogy bizalmat építsenek leendő vásárlóikban. Az elköteleződés jó kommunikációval egyenes úton vezet a márkahűséghez is. A követők várni fogják a márkával kapcsolatos híreket, információkat, videókat. Ha közösségi média felületüket összekapcsolják a többi marketingcsatornájukkal, akkor egymást erősíthetik a különböző csatornákon használt kommunikációk, kampányok. Új érdeklődőkhöz eljutva pedig a már meglévő adatbázisukat is növelni tudják.
Röviden összefoglalva, a közösségi marketing mára megkerülhetetlen marketingeszközzé vált. Ha úgy érzed, hogy vannak még kihasználatlan lehetőségek a Te közösségi marketingedben is, akkor figyelmedbe ajánljuk Facebook Marketing Restart előadásunkat, melyben 5 hét alatt jelentős eredményeket érhetsz el segítségünkkel.