A GDPR rendelet alkalmazhatósága óta az eddigi legnagyobb büntetést szabta ki a hazai adatvédelmi hatóság a DIGI Távközlési Kft.-re – a büntetés nagysága 100 millió forint!
A honlapjukról elérhető ügyfél- és hírlevéladatbázisuk egy része nem volt megfelelő védelemmel ellátva, így annak sérülékenységét kihasználva könnyen hozzáférhetővé vált.
Tapasztalataink szerint a GDPR a nem szeretem feladatok közé tartozik a marketinggel és webfejlesztéssel foglalkozó cégeknél is– de mint a fenti példából látszik, nagyon is valós a büntetéssel fenyegetettség. Cégvezetőként, de marketingesként is foglalkozni kell a megfelelő szabályozással és elengedhetetlen a rendelet betartásának ellenőrzése.
Remarketing, cookie beállítások, Facebook pixel, Google Analytics, pluginek – csupa olyan dolog, amivel egy céges weboldal készítésekor, vagy egy-egy marketingkampány során adatvédelmi szempontból kevésbé vagy esetleg egyáltalán nem foglalkozunk. Pedig fontos lenne!
Ha marketingesként nem vagy jártas a jogban, de szeretnél egy számodra is érthetően megfogalmazott, gyakorlati információkat tartalmazó anyagot, ami eligazít a témában, akkor neked is segíthet a GDPR iránytű online marketinghez kiadványunk.