Hogyan válasszunk a Facebook célközönségek közül? 3. rész – hasonmás célközönségek

Cikksorozatunk előző részeiben már megismerkedtünk az alapvető célközönségekkel, majd folytattuk az egyéni célközönségekkel. Most szeretnénk egy további célzási lehetőséget is bemutatni, ha tovább bővítenéd a lehetőségeidet.

Ha már vannak olyan ügyfeleid, akiknek ismered az érdeklődési köreit, tudod, hogy ők fontos célközönség számodra akkor a Hasonmás célközönségek segítségével könnyedén bővítheted a hirdetéssel megcélozható emberek számát. Segítségével olyan új embereket érhetsz el, akiknek az érdeklődési körei hasonlók a legjobb ügyfeleidéihez.

Hasonmás célközönség létrehozásához szükséged lesz egy forrásközönségre pl.: már meglévő egyéni célközönséged Facebook pixel vagy feltöltés alapján. A Facebook a forrásközönség adatai alapján azonosítja a forrásközönségedbe tartozók közös tulajdonságait (pl. a legtöbbjük kedvel egy bizonyos márkát, azonos demográfiai jellemzőjük van, megegyeznek az érdeklődési köreik) és ez alapján létrehoz egy olyan hasonmás célközönséget, akik hasonlóak a te forrásközönségedhez.

A létrehozás során megválaszthatod a hasonmás célközönség méretét. A kisebb méretű célközönség jobban hasonlítanak a forrásközönségedre. Ha bővíteni szeretnéd az elérhető emberek számát, akkor tágítható a hasonmás célközönség mérete, viszont csökken a hasonlóság mértéke a forrásközönségeddel. A forrásközönség minősége is számít. Ha például a forrásközönség nem az összes ügyfeledből, hanem a legjobb ügyfeleidből áll, azzal jobb eredményeket érhetsz el.

Néhány fontos dolog, amit vegyél figyelembe, ha hasonmás célközönségeket használsz:

  • a létrehozás során kiválasztott országból fog hozzáadni embereket a célközönségedhez
  • a forrásközönségednek minimum 100 embert tartalmaznia kell
  • egy forrásközönséget akár többszázféle hasonmás célközöség létrehozásához is használhatsz
  • a forrásközönséged tagjai nem fognak szerepelni a belőlük létrehozott hasonmás célközönségben
  • egy hirdetéssorozathoz egyszerre több hasonmás célközönséget is használhatsz

Ez egy gyors és eredményes célzási megoldás lehet, hogy olyan embereket érhess el, akik nagy valószínűséggel reagálni fognak hirdetéseidre.