7 marketing cél, amire a Facebook Pixeledet használhatod

A Facebook Pixel régóta velünk van, évek óta használjuk többek között remarketingre, de a Facebook Pixel ennél több mindenre jó. Nézzük végig a főbb funkciókat, hátha van olyan, amit nem ismersz még. (Ha pedig még többet szeretnél tudni a lehetőségekről gyere el Haladó Facebook Hirdetési tréningünkre, ahol még jobban belemegyünk a gyakorlati részletekbe!)

1. Egyéni célközönség lista készítés (remarketing)

Szerintem ez az amit a legtöbben ismernek: berakod a Facebook Pixelt a weboldaladba, a látogatókból pedig egyéni célközönségeket készítesz. 

Ezt megteheted az egyes akoldalaid, almenüpontjaid alapján (URL) alapon,  de sok esetben szerencsésebb, ha a Facebook Pixelt kiegészíted eseményekkel. Így több, speciális információt tudsz átadni a Facebooknak, akár olyan esetben is, amikor oldalon belül történik például a regisztráció.

A Facebook Pixel által átadott események alapján is készíthetsz célcsoportot. Itt például azokból, akik a kosár oldalon jártak legalább 3-szor az elmúlt 10 napban, de nem vásároltak.

2. Konverzió mérés hirdetéseknél

Ha már beépítettük a weboldalunkba az eseményeket, akkor azt konverziómérésre is használhatjuk. Így a hirdetéseink megjelenését tudja optimalizálni a Facebook annak alapján például, hogy kik és milyen arányban vásárolnak vagy regisztrálnak. Megfelelő mennyiségű konverzió esetén ez egy hatékony hirdetési megoldás, ami sok további lehetőséget rejt.

3. Hasonmás célközönség készítése

A Facebook Pixel által szolgáltatott adatok, az összeállított egyéni célközönségek alapjai lehetnek a hasonmás közönségeinknek. Vagyis ha a weboldal látogatóinkhoz hasonló embereket szeretnénk keresni, vagy a vásárlóinkhoz hasonlókat, akkor ennek a legegyszerűbb megoldása az, ha egyéni célközönség listát (remarketing listát) készítünk, majd megkerestetjük a Facebookkal a releváns célcsoportokat.

Így keresünk a vásárlóinkhoz hasonló embereket.

Lehet annál jobb, mint a vásárlóinkhoz hasonló embereknek hirdetni? Igen, ha a legjobb vásárlóinkhoz (pl. legmagasabb értékben, vagy bizonyos termékek vásárlói) hasonló embereket keresünk. Mindkettőben segíthetnek a Facebook Pixel adataira épített hasonmás közönségek. 

4. Termékkatalógus létrehozás

Facebook oldalaknál, Instagram profiloknál egyre fontosabb a Bolt funkció, ami termékkatalógus alapján is feltölthető.

Ezt a termékkatalógust nem kell feltétlenül feltölteni fájlból, vagy szinkronizálni a szerverről. Ha a Facebook Pixelünk megfelelően van kialakítva, akkor ennek adatait felhasználva a Facebook automatikusan tölti és frissíti a katalógust ahogy a weboldalunkat látogatják az emberek.

5. Érkezési oldal megtekintés követés hirdetéseknél

Akár már a legegyszerűbb forgalomterelő hirdetésünknél is segíthet, ha van Facebook Pixel, hiszen így nem csak kattintás alapon, hanem Érkezésioldal megtekintés alapon is optimalizálhatunk. Ez azt jelenti, hogy nem olyan embereknek fogja megmutatni a hirdetéseinket a Facebook, akik ugyan kattintanak, de nem elég türelmesek. Az Érkezési oldal megtekintés esetén ugyanis azok az emberek lesznek a célkeresztben, akiknek van annyira fontos a téma, hogy eltöltsenek némi időt a webodalunkon. Így tudunk minőségibb látogatókat keresni.

6. Dinamikus hirdetések

A Facebook Pixel adatait, a Termékkatalógust és a Facebook üzleti intelligenciáját összekombinálva tudunk olyan hirdetéseket használni, amivel minden egyes weboldal látogatónknak azokat a termékeket mutatja meg, amit éppen látott, vagy azt, ami például az előző vásárlásához illeszkedik. Webáruházaknak kötelező elem, mert nagyon hatékonyan lehet ezzel a megoldással optimalizálni az online értékesítést.

Jó tudni, hogy dinamikus remarketinggel (hivatalos neve: Termékkatalógus alapján történő értékesítése) nem csak a korábbi weboldal látogatóinkat érhetjük el, hanem akár azokat is, akik a mi termékeinket nézték meg másik webáruházban. Ehhez is a Facebook Pixel szolgáltatja az adatokat…

7. Elemzések

A Facebook Pixel adatait elemezve a Facebook Analytics-ben egyrészt a weboldalunk mélyére áshatunk, és nagyon pontos képet kaphatunk arról, mit tesznek ott a látogatók. Másrészről pedig megvizsgálhatjuk egy folyamat részeként akár több weboldalunkat, akár a Facebook oldalunkat. Vagyis kideríthetjük például hogyan mozognak az emberek a különböző felületeink között, mennyit vásárolnak a Facebook követőink a weboldalunkon, stb.

A Facebook Pixel nagyon fontos dolog, nagyon sok célra tudjuk használni (persze az adatvédelmi szabályok megfelelő figyelembevételével. Igen, a GDPR erre is vonatkozik).
Éppen ezért érdemes megismerkedni azzal, hogyan tudjuk ezt jól beállítani, és jól támogatni a segítségével a folyamatainkat.