Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a Facebook útjára indítja az ecommerce platformját, amelyik előbb-utóbb mindegyik nagyobb alkalmazásában benne lesz. Ez a Facebook Shops.
Ez azt jelenti, hogy egy vállalkozásnak elég lesz feltölteni egy helyre a termékeit, azok azonnal megjelennek először Facebookon és Instagramon is, később pedig Messengeren és Whatsappon.
Ez érthetően kisebb adminisztrációs munkát jelent majd, ráadásul leegyszerűsíti a felhasználók dolgát is, hiszen nem kell elhagyniuk a Facebookot, vagy éppen az Instagramot ahhoz, hogy gyorsan megnézzenek és megvegyenek egy terméket. Így gyorsabban töltődnek be az információk, ez pedig növelheti várhatólag a konverziók számát.
Ráadásul mindez ingyen, hiszen a Facebook a Shops használatáért nem fog pénzt kérni. Arra számít, hogy a hirdetési bevételei fognak nőni.
A Facebook Shops ráadásul tele lesz csupa olyan funkcióval, amelyik korszerű és hasznos. Például:
- Támogatni fogja a hűségprogramokat.
- Mesterséges Intelligencia fogja előkészíteni nekünk azokat a termékeket, amik érdekelhetnek minket.
- A Live shoping lehetőséggel az élő adások közben azonnal az értékesítő felülethez vezethetjük majd a nézőket (tiszta tévéshop).
- Kiterjesztett valóság fogja segíteni a smink és a dekor termékeket értékesítő üzleteket. Az ilyen termékeket virtuálisan fel lehet próbálni, illetve el lehet helyezni abba a környezetbe, ahová szánjuk őket.
- Nyílt ökoszisztémát épít a Facebook, így a meglevő tetszőlegesen választhatunk majd, hogy melyik rendszer segít a termékek kezelésében, a fizetésben, vagy éppen a logisztikában.
- Az Instagram új vásárlást támogató felülettel fog bővülni annak érdekében, hogy még jobban támogassák a cégeket.
Mikor kapjuk ezt meg?
A Facebook Shops a bejelentéssel egy időben elérhető. Elvileg.
Pár funkció (pl. Messenger és Whatsapp integráció, hűségprogram, liveshop, stb.) hónapok múlva, esetleg még később az év során. Értsd: valószínűleg pont egy év múlva.
Integráció külső rendszerekkel szintén később lesz, legalábbis erre utal a Shopify közleménye, mi szerint, akik előkészülnek bizonyos funkciókkal, nekik is hetek kellenek a Facebook Shops megjelenéshez. Szóval egyelőre korlátozottan lesz elérhető.
Kérdés, hogy nálunk mikor lesz igazán használható?
Hiszen amíg nem tudunk integrálni fizetési megoldást, addig sokat nem biztos, hogy sokat ér a Facebook Shops. Márpedig Facebook Pay és Instagram Checkout egyelőre nincs nálunk, kérdés, mikor lehet majd integrálni PayPal-t vagy más fizetési megoldást.
Ettől függetlenül több szempontból is izgalmas ez az új platform. Mit gondoltok róla? Írjátok meg ennél a posztunknál!