Folyamatosan erősödő versenyre számíthatunk a következő hetekben, hiszen mindenki be akarja hozni az elveszett heteket. Ha a közösségi médiára gondolunk, akkor több konkurens poszt és emelkedő hirdetési költségek várnak a cégekre. Ezt is jelenti az újranyitás marketing oldalról.
Éppen ezért fontos, hogy alternatív csatornákat építsünk ki, és erősítsünk többek között a hírlevél listáinkat, az e-mail marketingünket.
Ehhez gyűjtöttem össze pár tippet, amik közül több van, amik közül néhány talán triviális lesz, de ha nem használod őket rendszeresen, ideje újra elővenni őket.
(Egyébként ha még több tipp és eredményes megoldás kell ajánlom a figyelmedbe a Listaépítés hatékonyan és biztonságosan tréningünket, ahol a marketing módszerek mellett az adatvédelmi háttérről is lesz szó. Kattints ide, és nézd meg!)
1. Mesélj a terveidről, és arról, mit nyernek, ha feliratkoznak!
Mielőtt megnéznénk néhány módszert fontos, hogy használj megfelelő érveket!
Legyen az egy nyitási kedvezmény (még ha arra heteket kell is várni), kupon, amit később lehet beváltani, csali, ami csak ízelítőt ad… adj okot arra, hogy feliratkozzanak, és ez az ok minél jobban kapcsolódjon az adott helyzethez!
Gondold végig, hogyan segíthetsz nekik legjobban most, és hogyan ha változik a helyzet, ehhez igazítsd a termékeid, és ehhez készíts olyan érveket, ami segíteni fog a feliratkozásban!
- Találj ki egy kupont, amit csak a hírlevél feliratkozóid kapnak meg!
- Újranyitási kedvezményeidről, eseményeidről a feliratkozókat tájékoztasd először!
- Ígérj exkluzivitást annak, aki megadj az e-mail címét!
Ez csak pár példa, de bármelyiket – vagy ezekhez hasonlót – megteszed, máris hatékonyabb leszel. Ha több érdekel, vagy a részletekre vagy kíváncsi, gyere el tréningünkre! 😉
2. Gyűjts feliratkozókat offline!
Igen, offline, jól olvastad. Akár a (bezárt) boltod előtt sétálnak el nap mint nap az ügyfeleid, akár futár viszi ki nekik a csomagodat, számtalan olyan lehetőség van, ahol hatékonyan tudsz feliratkozókat gyűjteni. Tulajdonképpen csak egy egyszerű, de jól beállított landing page, egy rövidített link és egy QR kód kell hozzá, no meg némi szórólap, esetleg plakát.
Ez egy nagyon izgalmas lehetőség, amit egyszerűen be lehet állítani, és sokat nyerhetsz vele. Éppen ezért részletesen fogunk róla beszélni Listaépítés tréningünkön. Nézd meg a részleteket!
Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, mert lehet, hogy ez adja majd legjobb feliratkozóidat!
3. Facebook oldal és borító fotó: kihasználatlan lehetőségek a Facebook oldalakon
A Facebook oldal borító fotójára érdemes kirakni azokat az üzeneteket, amik meggyőzik és irányítják az embereket. Meggyőzik őket, miért érdemes feliratkozni a hírleveledre, és irányítják őket, hogyan tehetik ezt meg. Éppen ezért
- legyen olyan a borítófotód, ami elmondja, MIÉRT iratkozzanak fel
- a borítófotód alatti gomb vezessen a feliratkozási felülethez
- a borítófotód leírásába is legyen bent a link, ami a feliratkozási felülethez visz.
- sőt, akár a névjegyben található linked is vigyen a feliratkozáshoz!
Persze ugyanezt érdemes megtenni például Instagramon: a bio-ban legyen link, ami a feliratkozáshoz visz!
4. Posztold rendszeresen a feliratkozási felületed linkjét Facebookon (vagy akár Instagram sztoriban)!
Pár hetente érdemes megtenni, hiszen egyszer nem elég felajánlani a lehetőséget. Így azok a követőid is találkoznak vele, akik korábban lemaradtak róla.
5. Futtass célzott feliratkoztató kampányokat Lead hirdetésben!
Ez különösen hatékony, hiszen mobilon is könnyen tud regisztrálni a célcsoportod az Érdeklődőgyűjtő (Lead) hirdetés kialakításának köszönhetően.
A formátum előnye, hogy gyorsan, külön lanting page nélkül létre tudsz hozni hirdetéseket és az adatvédelmi feltételeknek is meg tudsz felelni a beépített megoldásokkal. (Persze van pár dolog, amire oda kell figyelni a GDPR miatt, erről is lesz szó tréningünkön részletesen.)
6. Futtass olyan nyereményjátékot, ahol adatbázist is építesz!
Nem csak bejegyzés alapú, aktivitásra ösztönző nyereményjátékokat érdemes futtatni. Használj olyan koncepciót, ahol azok nyerhetnek (vagy azok nyerhetnek többet), akik regisztrálnak is. Így ki tudod használni a Facebookos terjedés előnyét, miközben bővül a listád!
7. Messenger chatbot lehetőségei
Akció kommunikálás, kupon, nyereményjáték… igazából mindegyik hatékonyan tud működni chatboton, de ez a platform a beszélgetés alapú működésnek köszönhetően további lehetőségeket is rejt. Ilyen például az, ha egy egyszerű kalkulátort készítesz, vagy az, ha nem csak e-mail címet, hanem telefonszámot is gyűjtesz be a célcsoportodtól. A Messengernél különösen oda kell figyelni az adatvédelmi rézre, hiszen ez egy speciális platform. Listaépítés tréningünkön erről is lesz szó. Kattints!
Persze ez csak hét dolog, ennél sokkal több lehetőség van. A weboldaláról, webáruházakról még nem is írtam, pedig azokról külön össze lehetne szedni legalább hetet. Arról sem volt szó, milyen pluszt adhat a listaépítő megoldásaidhoz a remarketing vagy a hasonmás közönségek.
Aztán az sem mindegy, pontosan milyen célra szeretnéd használni a begyűjtött adatokat. Szeretnél-e például eltérő üzeneteket küldeni annak alapján, ki, hol iratkozott fel?
Mert akkor az adatvédelemnél erre külön fel kell készülni.
A lényeg, hogy nagyon sok jó megoldás és jó lehetőség van, fontos, néhány módszert kezdj el alkalmazni és figyelj oda az adatvédelmi háttérre!
Ebben fog segíteni GDPR IRÁNYTŰ: Lista építés hatékonyan és biztonságosan tréningünk, ahol a lista építési megoldások, a remarketing és a hasonmás célközönségek ugyanúgy a terítékre kerülnek, mint az adatvédelmi alapok.
Kattints ide, nézd meg a részleteket és jelentkezz!
Lista építés hatékonyan és biztonságosan tréning! >>