A Facebook és a koronavírus

Mindannyian látjuk, hogy a Facebook fontos szerepet tölt be a napjainkban. Itt kapjuk meg a híreket, itt tartjuk a kapcsolatot a nagyvilággal az ismerőseinkkel és a szeretteinkkel. (Néha kicsit túlzásba is visszük, amit érdemes lenne csökkenteni.)

Most a Facebook bepillantást engedett a motorháztető alá, elárult pár részletet arról, mi történik az alkalmazásaiban.

Sok országban, ahol komolyan megjelent a vírus, az üzenetküldések száma 50%-kal emelkedett az előző hónaphoz képest.

Ehhez hasonlóan, a leginkább érintett országokban a hang- és videóhívások száma több, mint a duplájára emelkedett Messengeren és WhatsAppon.

Ha Olaszországot nézzük:

  • 70%-kal több időt töltenek el az emberek a Facebook alkalmazásaiban, mióta kitört a krízis.
  • Az Innstagram és a Facebook live-ok megtekintésének a száma duplázódottt egy hét alatt.
  • Az üzenetküldések 50%-kal emelkedtek, a csoportos hívások száma (ahol legalább 3 résztvevő van) több, mint 1000%-kal emelkedtek az elmúlt hónapban.
Ugyanazt az exponenciális görbét látjuk az olaszországi csoportos hívások számában, mint a vírus fertőzöttek emelkedésében.

Sok kérdést kapott a Facebook azzal kapcsolatban, hogyan érinti a bevételeit a helyzet. Az üzenetek küldésének emelkedése mellett természetesen a hírfolyam használat is emelkedik. Gyakorlatilag minden nap új csúcsokat dönt a Facebook alkalmazásainak a használata. Ennek ellenére a hirdetési bevételeik gyengébbek.

A cikk azzal ér véget, hogy folyamatosan dolgoznak a rendszereik optimalizálásán és stabilitásán. Továbbra is az várható, hogy az emberek intenzíven fogják használni a szolgáltatásaikat és bíznak benne, hogy a kapcsolatok, amiket a Facebook platformjaikon keresztül tartanak fent, megkönnyítik az otthonmaradást.