Beépített időpontegyeztetés Facebookon (és Instagramon)

A nagy platformok gyakran csapnak hozzá valami olyan szolgáltatást a rendszerükhöz, ami kis, specialista cégek, startupok üzleti modelljét veszlélyezteti. Ezt csinálta most ismét a Facebook, amikor az oldalakat és az Instagram profilokat időpontegyeztetést kezelő megoldással egészítette ki.

Hozzá kell tenni, a dolog nem előzmény nélküli.
A szolgáltatások már itt van egy ideje, és a Messengerben volt egy darabig lehetőség úgy időpontot egyeztetni, hogy az a Google naptárba szinkronizáljon. Most viszont sokat fejlesztettek a rendszeren.

Olvasd el a részleteket, de ha van kedved, teszteld is le! Néhány konzultációs szolgáltatásunkhoz készítettünk pár igazán kedvező ajánlatot kifejezetten azért, hogy meghozzuk a kedvet a Facebookos indőpontfoglaló megoldás kipróbálására!
Kattints ide, nézd meg szolgáltatásainkat, és foglalj időpontot itt! 😉

Időpontfoglalás indítása Facebookon és a vele összekapcsolt Instagram profilon

Mostantól több helyen megjelenik az időpontfoglalás lehetősége:

  • Facebook oldal borító fotó alatti gomb,
  • Időpontfoglaló modul a Timeline tetjén,
  • Instagram profil (!),
  • Önálló időpontfoglaló link.

Másrészt kaptak egy rendes naptárat az adminok, így a Facebook oldalnál át tudják tekinteni a lehetőségeket és itt tudják kezelni a befutó kéréseket is. Maga a rendszer kezelése is olyan, hogy elég sok beállítási lehetőséget ad, így viszonylag jól a saját igényeinkhez igazíthatjuk az időpontfoglalási lehetőségeket.

Persze messze nem tökéletes. Hiszen egy alap probléma még mindig van: a megadott Google naptárba csak egy irányba szinkronizál. Vagyis nem tudja kezelni azt automatikusan, ha máshol egyeztetünk időpontot. (Illetve jelen pillanatban a Google szinkronizálással is van gond, mert éppen nem működik).

Időpontfoglalás lépésről lépésre: először ki kell választani a szolgáltatást, aztán az időpontot, végül írhatunk további részleteket is.

Mik az előnyei a Facebookba integrált időpontfoglaló rendszernek?

  1. Egyszerű, és nem kell keresni egy önálló megoldást, ami sokaknak könnyebbséget fog jelenteni. Hiszen a Facebookot ismerik, nem kell megtanulni egy új felület kezelését. Sok kisebb cég amúgy is Facebookon, illetve Messengeren egyeztet találkozókat, szolgáltatásokat az ügyfeleivel, nekik nagy segítség egy kifinomultabb rendszer.
  2. Több felületen működik. A Facebook oldal mellett az összekapcsiolt Instagram profilon is automatikusan megjelenhet, plusz a weboldalba is be tudjuk állítani a linket (lásd ezt), így szinte univerzális a megoldás.
    Sőt: nem kell Facebook felhasználónak sem lenni ahhoz, hogy egyeztessenek időpontot velünk.
  3. Segít a rendszer az egyeztetett időpontok kezelésében például úgy, hogy Messengeren értesítést küld a találkozó előtt (legalább is a Facebook felhasználóknak)
Az admin felületen részletesen megadhatjuk, mikor fogadunk időpontokat, melyik Google naptárba szinkronizáljon, melyik Instagram fiókunkkal kapcsoljuk össze, stb.

Mik a hátárányai?

  1. Az egyik legfontosabbat már írtam: a Google naptár csak egy irányba szinkronizál, ami okozhat némi fennakadást.
  2. Újabb szál, amin a Facebookhoz kötődünk. Ez nem csak filozófiai, illetve stratégiai kérdés. Ha valami gond van (lásd az éppen nem működő szinkronizálás), nehezen számíthatunk megoldásra. Vagy egyáltalán reakcióra.
  3. Néhány helyen nem konzekvens a rendszer. A Facebook felhasználók esetében minden „könnyű”, tudunk velük Messengeren egyeztetni, küld értesítőt, stb. A nem Facebook felhasználóktól csak telefonszámot kér be, ami igazából kevés.
  4. Nincs igazi landing page. Csak 600 karakter van, hogy az egyes szolgáltatásokat bemutassuk.
  5. Az időpontfoglalás előtti szolgáltatásválasztó felületen nem minden platformon tudjuk részletesen megnézni a lehetőségeket, a szolgáltatások oldalon pedig nem tudjuk elindítani a foglalást. Szóval pár helyen még rendezni kéne a Facebooknak a folyamatokat, mert ezek alapvető hibák 🙂

Azzal kezdtem, a specializált, időpontfoglaló megoldások piacát veszélyeztetheti a Facebook. Ez részben így van, hiszen egyszerű beüzemelni a megoldást, és kézenfekvő is a használata.
Ugyanakkor látható, hogy még messze nem tökéletes a rendszer, ráadásul olyan hibái vannak, amik a hatékonyságát kérdőjelezik meg. Ezek miatt az időpontfoglalást nyújtó cégeknek talán nem kell tartani a Facebook megoldásától. Legalábbis még. Hiszen amint összefésüli a rendszert a Facebook, nagyon kis kompakt cuccot tud adni, ráadásul ingyen. Kérdés, hogy ez már csak pár hét, vagy még pár év. Mert ezt soha nem lehet tudni.

Mindenesetre ha van kedved kipróbálni, két közkedvelt konzultációs szolgáltatásunkra kedvezményesen tudsz bejelentkezni a Facebook rendszerén keresztül (és csak itt). Nem titkoltan azzal a céllal, hogy mi is tapasztalatokat szerezzünk a rendszer használatában. Szóval nézd meg a szolgáltatásainkat itt, aztán foglalj időpontot itt! 😉