Magyarok az interneten és a közösségi médiában

A tervezésben és a napi marketing feladatok megvalósításában is egyaránt segít, ha részletesebben megismerjük a piaci folyamatokat. Ezért örülök mindig, amikor egy új kutatással találkozunk. Most két ilyen kutatást hoztam, mindkettőt az NRC készítette. Lássuk a számokat!

84% havonta, 73% minden nap

Ez a két fő szám, ami a magyar internetezőkre vonatkozik az NRC kutatása szerint, vagyis szinte mindenki használja az internetet, de természetesen korcsoportonként eltérő arányban. Hiszen a 15-34 korosztályban szinte 100% a felhasználók aránya, gyakorlatilag csak az 50 fölötti korosztály van jelentős lemaradásban.

3,8 óra naponta

Az átlagos internetezéssel töltött idő 3,8 óra (ez már az NMHH számára készített NRC kutatásból származik a többi következő adattal együtt.).

97% használ közösségi médiát, 89%-kal a Facebook az első

Heti rendszerességgel az internetezők 97%-a használ valami közösségi média oldalt, amik közül az első a Facebook, de a YouTube szorosan a nyomában van mindössze 3%-kal lemaradva.
(A kutatás 2018 decemberében készült, ezért ne lepődjetek meg azon, hogy a Google+ benne van.)

Érdekes az is, hogyan alakulnak a tendenciák. A Facebook stagnál, a YouTube folyamatosan növekszik, a legtöbb másik platformmal együtt.

Még jobban kijönnek a tendenciák, ha megnézzük ugyanezt az évek távlatából is. Itt még szemléletesebb az Instagram dinamikus növekedése.

Messenger: 83%

Persze a közösségi média platformok árnyaltabb képet mutatnak, hiszen a csevegőprogramok is hatalmas számú felhasználót mozgatnak meg. Ezek közül a Messenger az első, amit nagyon lemaradva követ a Viber és a Skype.

De ha csetelésről van szó, akkor már nem csak a szöveg alapú kommunikáció pörög, hanem a hang alapú és a videós chat is nagyon népszerű.

Ezek tehát a fő számok, amik jól igazolják azt, mennyire árnyalt az online világ, és azt is látjuk, hogy milyen fontos, hogy az aktuális változásokhoz a megfelelő stratégiával álljunk hozzá.
Ebben tud segíteni Facebook Marketing Restart képzésünk, ahol az Instagram és a Messenger lehetőségei mellett az átalakulóban levő Facebook üzleti lehetőségeit is meg fogjuk vizsgálni. Jelentkezz, hogy hatékonyan ki tudd használni a közösségi médiát használó tömegekben rejlő potenciált a cégeddel!