Az Instagram és az e-kereskedelem

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép a Cheddar egy riportotjában, amiben Visha Shah az Instagram termékfejlesztési vezetője nyilatkozott.

Ebből szemezgettem, kifejezetten a shoping / e-kereskedelmi témára fókuszálva, de persze sok minden másról is van szó, akit érdekel az Instagram múltja, a vezetőcserék, az integrációk, az IGTV, érdemes elolvasnia a teljes cikket.

Fókuszban az elektronikus kereskedelem

Az Instagram számára az ekereskedelem nagyon fontosd terület. Hamarosan olyan fontos lehet ez a terület a cég számára, mint a hirdetések. Ezt azzal magyarázza Vishal Shah, hogy a kereskedelem nagyobb részét teszi ki a GDP-nek, mint a marketing. Ezen belül még az e-kereskedelem a kisebb rész, a mobil pedig még kisebb. Így van tere a fejlődésnek a platform számára.

Az Instagram termékfejlesztési vezetője elmondta azt is, hogy több, mint 25 millió cég használja a platformot, ezek fele nem rakott ki webcímet. Az Instagram az ő digitális platformjuk. Ezek a cégek tartják a kapcsolatot az ügyfeleikkel a Feedben, a Sztorik között és üzenetben a Direct-ben.

Vagyis a felfedezés és megfontolás fázisában ott vannak a felhasználók a platformon, találkoznak a cégekkel ezt pedig át lehet fordítani vásárlássá.

A checkout béta tesztben látják, hogy működnek a tranzakciók, de persze erről még nem árult el részleteker Shah.

Az Instagram nem lesz termékkereső?

A cég úgy látja, hogy az Instagram helyen nem a direkt termék keresésben van. Nem ebben a legjobb. A legjobb abban, amikor a felhasználók „vásárlási hangulatban” vannak, akkor segít nekik felfedezni a számukra érdekes termékeket. Ebben az irányban fejlesztik a rendszert. Ezért került bele a shoping csatorna a Felfedező felületben is például.

Az én értelmezésemben ez a cégek számára azt is jelentheti, hogy két külön folyamatra kell készülniük. Az egyik a kapcsolattartás Feedben és a Sztorikban, amikor bevonják a követőket a posztokkal rendszeresen. A másik pedig a termékkínálat bemutatása, ami pedig a shoping cimkékkel megjelölt termékeken, a Felfedező felületen és a Profilon tud hatékonyan megtörténni.

Várhatólag ezt további eszközökkel is fogja támogatni az Instagram. Az interjúban szóba került, hogy a shoping cimkével ellátott posztok is támogathatók lesznek hirdetésekkel valószínűleg, de nem lepődnék meg, ha az Explorer Shoping szekciója kicsit „elmarketplace-esedne” a közeljövőben.

Érdekes tudni, hogy az Instagram a Facebook Payment-et, a Facebook fizetési rendszerét használja. Ami a PayPal-ra épül, ez dolgozik a gépházban, de minden fizetés a Facebook Payment-en keresztül történik.

Az Instagram számára az e-kereskedelem láthatóan egyre fontosabb terület.
Szeretik a felhasználók, szeretik a cégek.

Aki online kereskedőként még nem fektetett energiát ennek a csatornának az integrálására, jobban teszi, ha nem késlekedik. Az ismerkedéshez és a fejlesztéshez összegyűjtöttem pár segítséget az RG Stúdió blogjából, érdemes elolvasni a cikkeket: