Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzser és az ügyfél is.
Szerencsére a Facebook egyre több olyan eszközt biztosít amik segítenek korrekt módon kezelni az adatokat, de az alapokra nekünk kell odafigyelni. Lássunk most néhány példát!
- Ügyfélfájl alapú, egyéni célközönség létrehozás
Ez talán a legszembetűnőbb, hiszen itt egyértelműen adatot töltünk fel a Facebookba. A Facebook persze már régóta elvárja, hogy csak olyan adatot töltsünk fel, amihez hozzájárultak az érintettek. De egy ideje az adatfeltöltéskor már jelezni kell azt, hogy ezt az adatot kitől szerezte meg a feltöltő.
Vagyis ha ügynökségként, hirdetőként tölti fel valaki az ügyfeleinek az adatait, akkor oda kell figyelni, hogy a feltöltés során melyik opciót választja ki.
De van itt más is…
2. Adatkezelés ügyfélfájl alapú egyéni célközönségnél
Bár már tudjuk jelezni, hogy kinek az adataival dolgozunk, hirdetőként lehet, hogy érdemes más utat választani.
Hasznos ugyanis, ha az adatokat nem az ügynökségek, illetve a hirdetéskezelők töltik fel a Facebook rendszerébe, hanem a megrendelők, akiké az adat. Ha ugyanis átmegy az ügyfélfájlokat tartalmaző adatbázis a hirdetéskezelőkön, ügynökségeken, akkor könnyen adatkezelői státuszba kerülhetnek, ami nagyobb felelősséggel jár. Ne feledkezzünk meg arról, hogy ezt már az adatfeldolgozói szerződésben tisztázni kell.
3. Lead hirdetéseknél bejövő adatok kezelése
A lead hirdetés az egyik kedvencem, mert az adatbázis építéstől a visszahívás kérésen át a nyereményjátékig rengeteg dolgot meg lehet velük oldani. Ráadásul ehhez megfelelő adatvédelmi támogatást is nyújtanak.
Azonban pár dologra oda kell figyelni.
Az egyik, hogy nem praktikus, ha az ügynökség munkatársai hozzáférnek az összegyűjtött adatokhoz. Erre van jó megoldás, a Vállalkozáskezelőben ugyanis beállíthatjuk, ki láthatja az űrlap adatokat. Érdemes megkérni az ügyfelet, hogy a hirdetéskezeléssel foglalkozó kollégáinktól vegyék el azt a jogosultságot, hogy hozzáférjenek az űrlapok által begyűjtött adatokhoz.
4. Instant élmény helyett használjunk Lead hirdetést!
Az Instatnt élmény (korábban canvas, majd teljesképernyős élmény) pár hónapja űrlap funkcióval bővült. Ígéretes megoldás, hiszen az Instant élmény nagyon szuper megoldás termékek és szolgáltatások bemutatására.
Sajnos azonban az Instant élményben megjelenő űrlapok adatvédelem szempontjából korlátozott funkciókkal bírnak a sima lead hirdetéshez képest. Kár érte, mert az Instant élmény sokkal hatékonyabb lehet meggyőzés oldaláról.
Vagyis ha fontos, hogy adatvédelem oldaláról rendben legyen egy kampány, inkább Lead hirdetésben érdemes gondolkodni.
+1. Bejegyzés alapú nyereményjáték szervezés
Ha futtatsz az ügyfeleidnek bejegyzés alapú nyereményjátékokat, tisztázzatok olyan részleteket alaposan, mint a sorsolás! Vannak ugyanis olyan sorsolás megoldások, amikkel adatot adsz át harmadik félnek, ez pedig különösen érzékeny pont lehet az adatvédelem során. Ez csak lazán kapcsolódik a hirdetéskezeléshez, de gyakori feladat, ezért érdemes erre is odafigyelni.
Ez csak pár rövid tipp, de egy ügynökségnél életbevágó lehet.
Érdemes tehát odafigyelni, és persze érdemes megismerni a témát részletesebben!
Ebben segít az Online Marketing + Adatvédelem képzés, ahol a mélyére megyünk annak, mire kell figyelni akkor, ha nem csak hatékonyan szeretnéd használni a legjobb online marketing megoldásokat, de fontos az is, hogy biztonságban legyenek az adataid.Jelentkezz most!