A remarketing az egyik leghatékonyabb megoldás a Facebook hirdetések között, hiszen itt válogatottan tudod utolérni a legjobb célcsoportjaidat. Mégis azt látni, hogy a listaépítés sokszor nehézkes, mert nem áll a rendelkezésre a megfelelő struktúrális háttér (pl. a weboldal nem jó felépítésű).
Szerencsére ma már sok különböző lehetőség van az egyéni célközönségek (mert ez a remarketing hivatalos neve a Facebookon) felépítésére.
Íme 4 hatékony megoldás:
1.A nagy klasszikus: URL alapon
A leggyakoribb megoldás, amikor bizonyos menüpontjaid látogatóiból építesz listát. Ha tippelni kellene, ezt használják a legtöbben. Itt beépíted a Facebook pixelt, majd a célközönség kezelőben létrehozod a weboldal URL címeinek segítségével a választott célközönséget.
2. Remarketing esemény alapon
Van amikor egy URL nem ad elég információt, viszont a Facebook pixelen keresztül átadott információk igen. Vásárolt-e, melyik termékeket rakta kosárba, honnan érkezett, milyen nyelvű, bejelentkezett-e a felhasználó… számos olyan paraméter, amit az eseményeknél tudunk átadni, és ami sorsofordító lehet az eredményt hozó folymatok építése során.
Az alap itt is a Facebook pixel, de itt a pixel által átadott eseményeket, paramétereket használjuk. Nagyon sok plusz lehetőség van benne, olyanok, amiket URL alapon nem tudunk megtenni.
3. Események és szabályok: a dinamikus remarketing
Már kisebb webáruházak is jól járnak, ha a lista építést a Facebookra bízzák, és csak szabályok segítségével döntik el, melyik felhasználónak mit érdemes újra megmutatni. Ebben segít a dinamikus remarketing.
Ennek háttere lehet a termékkatalógus is, de már a Facebook pixel által adatok is adhatnak elég információkat. Ennek a módszernek a nagy előnye, hogy nagy tömegben könnyű kezelni a remarketinget, nem kell hozzá egyedi célközönségeket építeni. Hiszen hatalmas mennyiségű termék esetén az gyakorlatilag lehetetlen. Persze nem csak webáruházak használhatják a megoldást, pl. ingatlanosoknak, szállásadóknak is van saját megoldás, de érdemes kreatívnak lenni.
4. Szűrésekkel és szegmentálással
Ha többre vágysz, az alap beállításoknál, miért nem használod a Facebook Analytics-ben rejló lehetőségeket? Egyéni célközönségeket ugyanis a Facebook Analytics-ben létrehozott szűrések és szegmentálások segítségével is tudsz építeni, ami szélesre tárja a remarketing üzleti lehetőségeit. Ebben az esetben át lehet nyúlni az URL-ek és a paraméterek határain és olyan listákat is fel lehet építeni, amit máshogy nem. Ha még nem próbáltad, itt az ideje. 😉
Mindegyik nagyon izgalmas technika, mindegyik fontos, ezért mindegyikről lesz szó a következő Haladó Facebook Hirdetési Tréningen. Jelentkezz! 😉