A Facebook folyamatosan próbálja rávenni a cégeket arra, hogy jobb minőségű hirdetéseket futtassanak. Több lépést tett már ennek érdekében, a legújabbat épp a napokban jelentette be.
Röviden:
– Ne használj alacsony minőségű technikákat a hirdetéseidnél (sem), főleg ha speciális területeken vagy.
– Ha használod, és észreveszi a Facebook, csökkenhet a hirdetésed, a Facebook oldalad vagy akár a weboldalad minősítése, ami több pénzbe kerül.
– De ezt jelezni fogja a Facebook a Hirdetéskezelőben.
– Ha javítasz a minőségen, hetekbe kerülhet, mire újra jobbak lesznek az eredményeid.
És most nézzük a részleteket! Mi az a rossz minőségű hirdetés, és miért fontos ez?
Természetesen ez is a Facebookhoz kötődő felhasználói élménnyel van kapcsolatban.
Ha a felhasználók olyan tartalmakkal találkoznak, ami például megtéveszti őket, kevésbé fogják szeretni a Facebookot, kevesebb időt fognak vele eltölteni. Ezért fontos a Facebooknak, hogy a tartalmak mellett a hirdetések is jobb minőségűek legyenek.
A feladat: kerüljük el az alacsony minőségű jellegzetességeket!
Mik ezek? Van erről egy nagyobb lista a Facebook hirdetési szabályzatában, de az új hírben és a helpben párat külön, részletesebben kiemeltek:
1.: Aktivitás csali (engagement bait): spam-szerű tartalommal operáló hirdetések, amik arra próbálják rávenni a felhasználókat, hogy speciális módon reagáljanak. Például erőlteti a szöveg a lájkolást, hozzászólást, stb.
2.: Információ visszatartás: olyan tartalom, ami információk visszatartásával próbálja rávenni aktivitásra az embereket. Értelemszerűen kattintásra ahhoz, hogy a teljes tartalom majd pl. egy weboldalon érthető lesz.
3.: Szenzációhajhász nyelvezet: azok a hirdetések tartoznak ide, amik túlzó címsorokat használnak, de nem teljesítik az ígéreteiket az érkező oldalon.
Persze nehéz megmondani sokszor, hogy a jól működő, és etikus szövegírási technika és a fent felsorolt hibák között hol a határ, de a Facebook még is ezek alapján fogja minősíteni a a hirdetéseket. Pontosabban leminősíteni, ha valamelyik hirdető ezekkel a megoldásokkal él.
A leminősítés pedig komoly következményekkel járhat. Lássuk ezeket!
Amikor a Facebook bünteti a hirdetőt
Az egyedi hirdetések esetén (amiknek alacsony minőségű tulajdonságaik vannak), csökkentheti a Facebook az elérést, vagy akár le is tilthatja a megjelenésüket. Ez minden hirdetőt érint, de ha ilyen karakterisztikájú hirdetéseket lát a Facebook bizonyos területeken (média, szórakoztatóipar, politika vagy nemzeti jelentőségű kérdések), akkor még nagyobb szigorral fog fellépni.
Ha több hirdetésnél jelentkezik a rossz gyakorlat ugyanattól a hirdetőtől, akkor akár az összes hirdetésénél is tapasztalhat teljesítmény csökkenést.
A teljesítmény csökkenés azonban nem csak a hirdetőre vonatkozhat. Ha valaki rendszeresen használja a fentebb említett alacsony minőségű elemeket, akkor a büntetés hatással lehet a Facebook oldalára, vagy a weboldalára is.
Mit tehetünk?
Ha alacsony minőségű jellemzőket talál a Facebook, figyelmeztetéseket fog megjeleníteni a hirdetési fiókban. Ezek segíthetnek a hirdetések minőségének növelésében. Ha javul a minőség, egyre kevesebb figyelmeztetés fog érkezni a hirdetéskezelőbe, de figyelembe kell venni, hogy hetek telhetnek el, mire észreveszi a Facebook a minőség javulást egy alacsony minőségűnek jelölt hirdetési fiók vagy weboldal esetén.
A Facebook hirdetés egyre inkább olyan, mintha tojáshéjakon lépkednénk: lábujjhegyes egyensúlyozás a szabályokkal, a beállításokkal a megtérülés érdekében. Egyre fontosabb, hogy jobban és hatékonyabban hirdessünk, amiben Haladó Facebook hirdetési tréningünk segíthet. Gyere el, és növeld az eredményeidet a nehézségek ellenére!