A Facebook, az Instagram és a Messenger felhasználókat megnéztük már egy fajta bontásban. Most következzen egy másik, ahol azt vizsgáljuk, a különböző platformok különböző felületein mennyi magyar érhető el hirdetésekkel.
Nézzük először az összképet!
Elsőre látszik, hogy milyen nagy a Facebook dominanciája, és milyen nagy lehet az átfedés a különböző felületek között. Hiszen a Facebook hirdetési rendszerével összesen 6 millió magyart érhetünk el, amiből 5,8-at magán a Facebookon is.
Ugyanakkor izgalmas, hogy Messengeren, Instagramon és az Audience Networkon is elég nagy tömeg van már ahhoz, hogy ezekre a felületekre is érdemes legyen hirdetést optimalizálni.
Nézzük azonban a részleteket, kezdjük a Facebookkal!
Egyrészről láthatjuk, hogy a tendencia tovább folytatódik: egyre nagyobb az eltolódás mobil irányba. Ez egyáltalán nem meglepő természetesen.
Ami viszont izgalmas: a Marketplace (piactér), mint hirdetési felület, ami alig pár hete került bele a választhatók közé, és máris közel egy millió magyart tudunk itt megszólítani. Valószínűleg ez a szám többszöröződni fog a következő hónapokban, ahogy egyre több felhasználó kerül bele a körbe.
Nézzük a másik nagy hirdetési felületeket!
Ha a Facebook hirdetési rendszerének nem Facebookos platformjait nézzük, jól látszik, mennyire éles a különbség.
Egyrészt kiderül, hogy mennyire intenzíven használják a felhasználók a sztorikat Instagramon. Alig van lemaradva a képfolyamos hirdetési számoktól ez a platform. Másrészről izgalmas, hogy az Audience Networknél választható Jutalmazott videókkal is milyen sok emberhez juthatunk el. Tipikusan ez az a megoldás, amikor valaki egy ingyenes játékkal játszik a mobilján, és valami pluszt kap, ha megnéz egy hirdetés videót.
A Messengeren (még?) csak egy nagyobb bárki számára elérhető felület van az inboxban megjelenő hirdetés. Látszik azonban az, hogy milyen sok felhasználóhoz lehet itt is eljutni. Azt gondolom, a Facebooknál gőzerővel dolgoznak azon, hogyan lehet több hirdetési felületet berakni az üzenetküldő platformba.
Amikor hirdetést hozunk létre a Facebookon, könnyen hagyjuk, hogy automatikusan válasszon nekünk elhelyezést. Sokaknak fel sem tűnik, hogy nem csak a Facebookon, hanem például Instagramon vagy Messengeren is megjelennek ilyenkor a reklámjaik. Pedig ha van idő (és költségkeret) érdemes kísérletezni, és megvizsgálni, melyik platformok a leghatékonyabbak az üzleti céljaink támogatásában.