Cikksorozatunk második részében a Facebook után az Instagram felhasználóknak megyünk utána, a következő részekben pedig a Messenger és a hirdetési felületek következnek.
Az Instagramot Magyarországon 1,9 millió ember használja, és látszik itt is, hogy időről-időre, hogyan változik a korfa.

A növekedés még most is dinamikus, bár a legfiatalabbaknál már 10 % alatti, és egyik korcsoportnál sincs 100% fölötti. Az is látszik, hogy hamarosan a 25-34 korosztály beéri a 18-24-et. Előbb-utóbb itt is ki fog alakulni egy olyan plató, mint a Facebooknál, bár biztos, hogy a 45 fölött sokáig lesz még szakadék.

Az Instagram szempontjából izgalmas téma a sztorik kérdése. Ez az a felület, ami csak 24 óráig él, mégis 400 millió ember használja világszinten naponta.
Sajnos a hazai számokat erről az oldalról nem ismerjük, de jól látható, hogy a legfiatalabbak gyakorlatilag ugyanannyian használják a sztorikat, mint a képfolyamot, és csak 25 fölött válik el jobban a két felület.

Ugyanakkor arányaiban sehol nincs drámai különbség, minden korcsoportból elég sokan használják ezt a tiszavirág életű felületet legalább arra, hogy az ismerőseik, vagy a márkák életét kövessék itt.
Összefoglalva:
- egyre többen Instagramoznak, de csökken a növekedés dinamikája
- az idősebb generáció is egyre jobban rákap a vizuális élménymegosztásra
- a sztoriknak egyre több korcsoportban van jelentősége.
Ez volt tehát az Instagram körkép. A következő cikkekben a Mesengerrel és a hirdetési platformokkal fogunk foglalkozni a hazai Facebook felhasználókról pedig itt tudhatsz meg többet!