A Facebook szolgáltatásait (Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp) 2.5 milliárd ember használja havi szinten. Többek között ez is elhangzott a cég 2018 második negyedéves értékelőjén.
A fenti adat több szempontból is érdekes.
Egyrészt ez a 2.5 milliárd egy letisztított szám, amiben minden felhasználó csak egyszer szerepel. Azok is, akik pl. a Facebookon több felhasználót regisztráltak valamilyen okból, itt már csak egyszer vannak benne.
Így viszont kapunk egy teljesebb képet a Facebook dominanciájáról és a különböző platformok átfedéséről.
Nézzük a főbb számokat!
A föld internetfelhasználóinak száma valahol 4,34 milliárd lehet (a 2017-es és 2018-as adatok extrapolációja alapján). Ebből valamelyik Facebook szolgáltatást 2.5 milliárd használja. Rögtön látjuk, hogy ez a föld internetezőinek nagyjából 57%-a.
De más érdekes adatokra is fény derült.
A Facebook szolgáltatásainak havi felhasználói száma a legfrisebb információk alapján a következő:
- Facebook: 2,23 milliárd
- Whatsapp: 1,5 milliárd
- Messenger: 1,3 milliárd
- Instagram: 1 milliárd
A Facebookról ennél kicsit többet tudunk, hiszen a felhasználói adataiban benne vannak például a duplikált profilok, így a valós felhasználói számot a cég 10%-kal kevesebbre becsüli. Vagyis havi szinten nagyjából 2 milliárd ember használja a legnagyobb közösségi platformot.
Rögtön látszik, hogy miért kell a Facebooknak több platform: kb. 25%-kal több felhasználója van a többit is belevéve. Sajnos ennél pontosabb adatok nincsenek.
Jó lenne tudni, mit jelent a felhasználói szám napi szinten az összes platform esetében és egyenként is.
Jó lenne tudni, mekkora átfedés van pontosan az egyes platformok között.
Ezekre sajnos nem derült fény (azt tippelem nem is fog), de azért a tegnapi bejelentésből és a konferencia hívásból megtudtunk még pár hasznos infót:
- Facebook napi felhasználói szám: 1,471 milliárd.
- A cég hirdetési bevételeu 42%-kal nőttek éves alapon.
- A mobil hirdetési bevételek adják a összes hirdetési bevétel 91%-át.
- Havonta 8 milliárd üzenetet váltanak a cégek és a felhasználók Messengeren.
- A WhatsApp üzleti megoldását több, mint 3 millió ember használja aktívan.
- 25 millió üzleti profil van Instagramon és 2 millió hirdető.
- 400 millió ember oszt meg sztorikat Instagramon.
- 450 millió ember oszt meg státuszt Whatsappon (ez a helyi sztori)
- Havi szinten 80 millió kisvállalkozás használ Facebook oldalt.
- 6 millió válallkozás hirdet Facebookon
Pár érdekesebb témát is érintettek, amikből a GDPR-hoz írtam egy külön cikket, ezt itt érheted el. Például kiderül belőle, mennyivel csökkent az európai felhasználók száma.
Csoportok
Több, mint 200 millió ember van benne „jelentősségteljes” csoportokban. Ez nem azt jelenti, hogy minden csak ennyien használják a csoportokat, hiszen már 2014-ben 700 millió ember használta a csoportokat. A jelentősségteljes csoportok alatt érti a Facebook azokat, amik ügyekkel, egészséggel, társadalmi problémákkal foglalkoznak.
Bevételi trendek
A következő negyedévben nagy (egy számjegyű) csökkenést várnak a bevételek növekedésében. Ez többek között az olyan új formátumoknak köszönhető, mint a sztorik bevezetése. Ezeket egyelőre kevésbé tidják monetizálni, bár láthatóan törekszenek rá. De az adatvédelemmel kapcsolatos változások (GDPR) is ezt eredményezhetik.