Van ahol fejlődik, van ahol toporog. Nagyjából így lehet összefoglalni a Facebook idei első negyedéves tőzsdei jelentését. Összeszedtem a fontosabb számokat, lássuk őket!
- Aktív felhsználók száma naponta: 1,45 milliárd (13%-os növkedés egy év alatt)
- Felhasználók száma havonta: 2,2 milliárd (13%-os növekedés egy év alatt)
- A mobil hirdetési bevételek adják a Facebook hirdetési bevételeinek 91%-ét (egy évvel ezelőtt ez 85% volt)
A jelentés egyébként szűkszavú volt, de az interjúból számíthatunk majd még részletekre. Sőt maga Zuckerberg is szűkszavú volt, hiszen nem rakott föl ovábbi információkat a Facebook oldalára, ahogy szokott. Mindössze annyit írt ki, hogy 2018-ban az emberek biztonsága lesz a fókuszban, törekednek a felelősségbállalásra, és olyan eszközöket fejlesztenek, amik segítenek közelebbhozni az embereket egymáshoz. Úgy látszik ennél több infóra csak jövő héten az F8-on számíthatunk tőle.
Ami az érdekes a jelentésben az a kevés adat a felhasználói összetétellel kapcsolatban.
Az elmúlt hetekben ugyanis cikkek és kutatások sokasága jelent meg azzal kapcsolatban, hogy az amerikai felhasználóknak akár 10%-a is elhagyhatta a közösségi platformot.
Ez a Facebook saját adataiból nem derül ki, hiszen napi és havi szinten is stagnálást látunk. Naponta 185 millióan használják a Facebookot az USÁ-ban és Kanadában, havonta pedig 241 millióan. Ez 1 illetve 2 millióval több, mint az előző negyedévben. Márciusi adatokról van szó, tehát ha volt is csökkenés az adatvédelmi botránynak és a #deletefacebook mozgalomnak köszönhetően, az még nem látszik a számokban. Újabb három hónapot kell várnunk, hogy ennél tisztábban lássunk.
Ettől függetlenül az aggaszthatja Mark-ot, hogy az amerikai felhasználókra eső bevétek éves szinten csökken.
Ezek tehát a főbb számok, amint kapunk újabb érdekes információkat, jelentkezünk. 😉