Az utóbbi időben sokat írtunk a Facebook hírfolyam algoritmus változásairól, és várhatólag ez a következő időszakban is így lesz, hiszen ez egy fontos téma. Most a „zéró elérés” néven elhíresült változtatás és a hirdetések kapcsolatáról lesz szó. Erről tartottam egy Élő közvetítést is, de a lényeget kigyűjtöttem ide.
A téma tehát az, hogyan hat a változás a hirdetésekre, de mielőtt belevágunk tisztázzunk egy fontos dolgot:
Nem zéró, és nem a cégek ellen szól
Bár sokaknak az jött le, hogy ez a hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.
Drágább lesz hirdetni?
A Facebook szerint maga a hírfolyam frissítés a hirdetések rangsorolását csak kevésbé érinti, hiszen a hirdetési rendszer független a hírfolyam agoritmustól.
De összességében drágább hirdetésekre számítunk, hiszen a Facebook szerint csökkenhet az oldalon eltöltött idő, ez pedig elvileg azt jelenti, hogy kevesebb hirdetési hely lesz a hírfolyamban. Ráadásul a csökkenő organikus eléréseket is hirdetésekkel próbálják majd sokan pótolni, így a várhatónál jobban fog emelkedni a hirdetési költség valószínűleg.
Mi a megoldás?
- Ne változtass hirtelen!
Sok újdonság jön, ne kapkodj! Csak azért, mert most bejelent a Facebook valamit, nem kell lekapcsolni a régi megoldásokat. Figyelni kell az eredményeket, hiszen ami jól működik, lehet, hogy nem változik. Vagy csak lassan. - Kísérletezz!
Próbálj ki olyan új módszereket, amiket eddig még nem. A meglevő, bevált formátumok mellett kísérletezz új licitálással, új remarketing listákkal, és hasonlítsd össze az eredményeket. - Építs saját adatbázist!
Függetlendj a Facebooktól, ebben segítenek azok a hirdetési módszerek (pl. a Lead hirdetés / Érdeklődőkeresési hirdetés) amiben saját adatbázist tudsz építeni. - Keresd az új felületeket!
Függetlenedj a hírfolyamtól! Instagram képfolyam, Instagram sztorik, videó ajánlók, audience network… sok olyan felület van, amit nem érint az algoritmus változás. - A saját adataidnak higyj!
Minden héten kijön egy új kutatás, ami megmondja a tutit, mikor, hol, hogyan kell hirdetni, kommunikálni, stb. Ezeket kezeld fenntartással. Olvasd el, meríts ötletet, de ne vedd készpénznek! - Használj speciális kampányokat!
Például indíts olya kampányt, ami arról szól, hogy kapcsolják be minél többen a „See first” funkciót. Építs egyéni célközönségeket a rajongókból, az aktív rajongókból, ezek kombinációjával szólítsd meg az embereket, és vedd rá őket, hogy állítsák be az oldaladnál azt, hogy elsőként jelenjenek meg a posztjaid!
Sok lehetőség van, de az biztos, hogy a hirdetések még fontosabb szerepet fognak játszani. Ezért most különösen ajánljuk Haladó Hirdetési Tréningünket. Jelentkezz még most!