Nemrég ért véget a Big Marketing Day Pécsen, ami tulajdonképpen egy online marketing konferencia volt. Tudom, ez önmagában nem túl izgalmas információ annak ellenére, hogy a résztvevőknek a visszajelzései szerint nagyon hasznos volt maga a program. Viszont jó alkalom arra, hogy megnézzük, egy rendezvényt milyen módon lehet támogatni egy rendezvény szervezését és a kommunikációját.
Chatbot
A Mesenger botokról már sokat írtam, kaptunk már esettanulmányt mástól is. Ez egy sok helyen használható eszköz, ami akár rendezvénynél is használható. Lehet használni a rendezvény előkészítése során, hiszen chatbot segítségével akár reklámozhatjuk, sőt eladhatjuk is a rendezvényt, de most nem erről fogok írni, hanem arról, mit tehet értünk egy chatbot a rendezvény ideje alatt.
Mi például készítettünk egy chatbotot amelyiknek két egyszerű célja volt:
1. a rendezvény programját egyszerűen meg tudják nézni a résztvevők a telefonjukon
2. egyszerűen tudják értékelni az előadásokat
A chatbot úgy működött, hogy a résztvevők feliratkoztak Messengerben, így megkapták az értékeléseket, a menüből pedig bármikor kiválaszthatták a program linkjét, ami megnyílt egy webview nézetben. Persze, mint minden alkalommal, a chatbotnak most is volt egy plusz hatása: a résztvevők elkezdtek beszélgetni a bottal. Menet közben megírták a tanácsaikat, észrevételeiket, amik szintén hasznosak egy rendezvény kapcsán. Mivel ez már a második rendezvény volt ahol ezt használtuk, jól látszanak a lehetőségek és a problémák is.
Amire jó: azonnal minden feliratkozónak lehet küldeni friss információkat, tudnivalókat, akár nem várt eseményekről, például programváltozásról.
Ezt ő akkor is megkapja, ha éppen nincs a teremben.
Persze ezt megtehetnénk mobil appban is, hiszen rengeteg konferencia használ szuper mobil appokat. Azonban egy mobil alkalmazás kifejlesztése sokkal nagyobb feladat, mint egy ilyen chatbot.
Külön előny, hogy folyamatosan kapják az értesítéseket a feliratkozók.
Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a botot akár az esemény után is használhatjuk arra, hogy tartsuk a kapcsolatot azokkal, akik ott voltak a helyszínen. Ez segíthet a későbbi marketingben, vagy akár a következő esemény előkészítésében is.
A nehézség viszont az, hogy el kell érni, hogy az emberek használják ezt a megoldást. Ehhez külön videót készítettünk ami ment a szünetekben, a konferanszié többször elmagyarázta hogyan indítsák el a résztvevők. Még sem használta mindenki, lássuk be: új megoldásról van szó, ami sokaknak szokatlan, bár tény, hogy azokon konferenciákon, ahol van mobil app, ott is sokan a kinyomtatott programot használják. Ami még kérdéses ezzel a megoldással kapcsolatban, hogy lehet-e ezzel értelmesen kezelni mondjuk olyan konferenciát, ahol több terem van. Erre valószínűleg jobb egy sima mobil app.
Képkeret
A Facebook új platformja a Camera Effects Platform.
Ez egy szuper dolog, nagyon jó lehetőségek vannak benne. A Big Marketing Day remek alkalom volt arra, hogy megnézzük mit lehet belőle kihozni.
Az elképzelés az volt, hogy készítünk egy keretet, amit az összes helyszínen tartózkodó ember tud használni, és ha fényképeznek valamit, akkor azt a mi (márkázott) keretünkkel tudják megosztani.
Ehhez már majdnem egy hónapja elkészítettük az első képkeretet, amit engedélyezett a Facebook nagyjából egy hét alatt.
De senki nem tudta használni.
Készítettünk egy másikat korlátozás nélkül, azt azóta sem engedélyezte, de egy kollégámmal együtt, ketten tudtuk használni a telefonunkon.
Készítettünk egy harmadikat, majd egy negyediket, amit letiltotta Facebook, mondván, hogy logó van rajta, ami nem lehet. Mindezt úgy, hogy kevesebb és kisebb logó volt rajta, mint amit engedélyezett. Készült egy ötödik is, azt még mindig nem lehet használni.
Szóval látható, nem tudtuk arra használni ezt, amit szerettük volna. Viszont tudtuk tesztelni mi két készülékről, és készítettünk rengeteg képet, amit meg tudtok itt nézni. Bár, mint ahogy ez a fenti leírásból látható, messze nem tökéletes még a megoldás, de az is látszik, hogy milyen lehetőségek vannak benne.
Képzeljétek el, ha szerveztek egy olyan rendezvényt, ahol amúgy is fotóznak az emberek, és mindenki tudja használni a képkeretet, amit létrehozol!
Ugye érezni, milyen lehetőség van benne?
Egyébként van egy hely, ahol ki tudod próbálni ezt a keret témát, az egyik Live közvetítéshez is készült egy keret, amit kifejezetten az eseményen belül lehet elérni mobilról.
Esemény
Persze beszélhetnénk még az esemény részéről is a dolognak. Sok esetben fontos része az előkészítés és az utánkövetés során is.
Hiszen egy Facebookon létrehozott esemény segít terjeszteni a rendezvény hírét, már amennyiben sikerül rávenni a jelentkezőket, hogy a Facebookos eseményt is igazolják vissza és persze regisztráljanak is a rendezvényünkre.
Ehhez persze az kell, hogy a Facebook eseményben plusz információk jelenjenek meg. Hiszen a Facebook esemény a Facebook oldalnak egyszerre konkurenciája és egyszerre kiegészítése. Ha csak duplikáljuk a tartalmat mindkét felületen, akkor nem mindenkinek éri meg követni.
Éppen ezért érdemes eltérő infókat adni, és ösztönözni az embereket, hogy csatlakozzanak, még ha nem is biztos, hogy részt fognak venni a rendezvényen.
Itt két szempontot érdemes figyelembe venni mindenképpen:
1. az esemény visszajelzések hatására az terjed az ismerősök között. Főleg, ha meg is hívják az ismerőseiket. Éppen ezért érdemes ösztönözni az embereket a visszajelzésre, a megosztásra, és érdemes hirdetni is.
2. az esemény visszajelzés nem jelent valódi szándékot. Sokan használják ezt egyfajta emlékeztetőnek. Éppen ezért ne ennek alapján foglalj terme, még egy ingyenes rendezvényre sem. 🙂 Viszont ennek a hatásnak köszönhetően, akár az utolsó pillanatban is érkezhetnek bejelentkezések, erre érdemes felkészülni.
Az eseményekhez tartozó képkeret még jobban ki tudja terjeszteni a lehetőségeket, érdemes erre felkészülni.
Itt tartunk most, látszik, hogy van ami már jól használható, és az is, hogy egyre több információt, vagy akár élményt adhatunk a Facebook segítségével a rendezvényeinken.