F8: továbbfejlesztett Messenger platform

F8 persze nem maradhat most már Messenger fejlesztés nélkül, be is jelentették a platfrom 2.0-ás verzióját, miközben elmondták, hogy már több, mint 100.000 chatbot üzemel Messengeren. Olyan sokat fejlesztettek, hogy kapunk majd egy ráncfelvarrt felületet, szóval hamarosan lesz miért tiltakozni. Megint. 🙂

– Felfedezés fül: itt találhatják meg a felhasználók azokat a cégeket, illetve chatbotokat, amik érdekesek lehetnek a számukra.

– Felfedezés a fizikai világban – Messenger kód: a Messenger kódot már egy éve bevezették, de tulajdonképpen senki nem tudott róla. Talán most, amikor nem kell külön keresgetni hol kell beolvasni, hanem bekerül a scanner a Messenger alap kamerájába.
Amitől cégeknek ez külön izgalmas lesz: egyedileg generálhatunk különböző kódokat, például egy étteremben minden asztal más kódot kaphat.

A Messenger platform szintet lép, ami felhasználóként és cégként is új, izgalmas dolgokat jelent.
A Messenger platform szintet lép, ami felhasználóként és cégként is új, izgalmas dolgokat jelent.

– Chat kiterjesztések: ami talán a legfontosabb újdonság. Ugyanis ezek segítségével lehetősége lesz több embernek ugyanazt a chatbotot használni egyszerre. Közösen vásárolni mozijegyet, ugyanazt a zenét hallgatni, stb. Nagyjából a korábban említett M-mel kiegészített megoldásról van szó, de ezentúl ezt minden fejlesztő elérheti.

– Még több M: ha már az előbb említettem. Ennek a lényege, hogy nem kell majd feltétlenül meghívni kézzel a beszélgetésbe egy külsős chatbotot, hanem az M, a Facebook virtuális asszisztense javasolni fogja, ha úgy „érzi”, hogy segíteni tud.

– Gazdagabb játék Messengerben: könnyebb lesz játszani a barátokkal Messengerben az új megoldásoknak köszönhetően. A játékok is kapnak külön fület a Messenger irányítópultján.

– Okos válaszok cégeknek: üzleti szempontból talán ez a legizgalmasabb, ugyanis arról szól a dolog, hogy saját bot fejlesztés nélkül segít válaszolni a Messenger a cégnek írt kérdésekre. Ezeket persze csak a leggyakoribb témákban, mint a nyitvatartás, elérhetőségek, stb. A válaszokat pedig a Facebook oldal alapadataiból gyűjti a mesterséges intelligencia.

– Egy cégnek több chatbot: amivel óriási hiányosságot pótol végre a Facebook! Hiszen előfordulhat, hogy egy cégnek más partner fejleszti az ügyfélszolgálatot támogató chatbotot és más a webshophoz kapcsolódó botot. Ezt eddig nem lehetett megoldani ugyanazon a Facebook oldalon, az új platformmal viszont igen.

Az F8 2017-ben persze nem csak a Messengerről szólt. Kattintsatok ide az összefoglaló cikkért!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük