A Facebook oldalak evolúciója nem áll meg.
Egyrészről hamarosan eltűnhet a mobil megjelenésükről a Facebookos kék sáv, másrészről hasznos új funkciókkal bővülnek a Call to Action (Felhívás) gombok.
Brand helyett infrastruktúra
Az oldalakon a saját design (egyedi borító) lesz az uralkodó, ami érdekes jövőt mutat. Az eseményeknél tett már kísérletet a Facebook ezzel, és ne felejtsük el az Instant cikkeket, a Canvas hirdetéseket és a Lead hirdetéseket. Ezeknél szintén nincs nyoma a saját elemeknek.
A Facebooknak a jelek szerint egyre kevésbé fontos, hogy előtérbe tolja magát. Most már elég neki, ha az adatainkat és a kapcsolatainkat uralja.
Így mobilon valóban elérheti azt, hogy a legjobb alternatívát nyújtsa a cégeknek a megjelenésre.
Hiszen az egyedi fejléc alatt egyedi gombok, szolgáltatások, vagy éppen termékek fogadják a felhasználókat. De ezek mellett jó helyen vannak az elérhetőségek, a vélemények, és persze a posztok is.
Minden olyan lényeges elem, ami egy mobil weboldal esetén fontos a cégeknek és persze a látogatóknak is
Véletlenül sem mondom, hogy mostantól dobjuk el a webes fejlesztést, hiszen ebbe sok lehetőség van, de egyre jobban igaz, hogy sok esetben (főleg kisebb cégeknek, esetleg projekteknek) egyre kevésbé indokolt a saját weboldal, hiszen a Facebook látványosan törekszik arra, hogy a lehető legjobban szolgálja ki az igényeket. Erről korában itt írtam részletesebben. Olvasd el, és bátran vitatkozz! 🙂
Egyedi funkciók a CTA gombokon
A Facebook oldalakon található Felhívás (CTA) gombok eddig is jó lehetőséget biztosítottak.
Az egyszerű linkeket használó gombok is sok konverziót hozhatnak, gyakorlatilag „ingyen”.
Most ez új lehetőséggel bővül, ugyanis más szolgáltatások funkcióit is lehet integrálni a gombokhoz. Ráadásul úgy, hogy a folyamat közben ne kelljen elhagynunk a Facebookot.
Jelenleg néhány külső partnerrel dolgozik együtt a Facebook (természetesen csak az USÁban), de folyamatosan bővíteni fogja a listát, és a jelek szerint saját fejlesztést is lehet majd a gombok mögé rakni.
Amik jelenleg elérhetők külsős funkcióként a CTA gomboknál (a világ szerencsésebb FB felhasználóinak):
– Megrendelés: megrendelés indítás a delivery.com-mal vagy a Slice-szal.
– Foglalás: időpont foglalás például a következőkkel: HomeAdvisor, MyTime.
– Jegyvásárlás: például az Eventbrite és a Ticketmaster segítségével
– Mozijegy vásárlás: a Fandango-n keresztül.
Így fogjuk tudni hozzáadni a funkciókat a gombokhoz:
Ha valakinek ezek közül egyik sem felel meg, akkor a Messengeren keresztül saját funkciókat is használhat. Erre van például az „Időpontfoglalás” gomb, amire ha kattint valaki, akkor a Messengerbe is érkezik.
Persze itt fogadhatja rögtön egy Messenger bot is, ami automatizált funkciókkal könnyíti meg a felhasználi igények kezelését.
Messengeren keresztül ezek a gombok érhetők el:
– Ajánlatkérés: ajánlatkérést lehet elindítani a szolgáltatásokkal kapcsolatban Messengeren keresztül. Ez néhány országban érhető el.
– Időpont foglalás: jelenleg USÁban érhető el a szolgáltatások szekcióval rendelkező oldalaknál.
– Vásárlás: Megmutatja a termékeket, és lehetőséget ad a vásárlásra a Bolt szekción keresztül. Elvileg globálisan elérhető (a mi oldalainkon még nem találkoztunk vele). Azt nem tudom, hogy ennek mi köze lesz a Messengerhez, de majd meglátjuk.
Webviews: teljesen egyedi megoldások
A fejlesztők saját megoldásokat is fognak tudni a Call to Action gomb mögé. Ezeke Webviews-nak nevezi a Facebook, és egyelőre a béta programra lehet feliratkozni.
Ezek hát a Facebook legújabb megoldásai az oldalak számára, amivel elsősorban mobilon akar még erősebb pozíciókat szerezni.
Bár ezek jelenleg még elsősorban az amerikai piacon érhetők el, érdemes végiggondolni őket, és megismerni a lehetőségeiket, hiszen előbb-utóbb valószínűleg hozzánk is megérkezik.
Mit gondoltok ezekről az irányokról? Írjátok meg a kommentek között!