A Facebook évek óta dolgozik a céges folyamatok támogatására szolgáló verzióján a Facebook for Work-ön.
A projekt úgy kezdődött, hogy a Facebookot alakították át, majd egyszer csak megnyitották néhány (kb. 1000) cégnek, hogy próbálják ki ők is.
Most pedig mindenki elérheti a megoldást Workplace néven. Legalább is majdnem. De erről majd később.
Sok hasonló online megoldás van, ami céges projektmenedzsmentre van kitalálva, de úgy tűnik a Facebook úgy gondolja, ők valamiben jobbat tudnak. Nyilván az idő majd eldönti.
Nézzük addig, mit kell tudni a Workplace-ről!

A Workplace olyan, mintha a Facebookból kihagynánk az oldalakat, de a csoportok, az események, a személyes profilok maradnának, plusz videós kapcsolattartási lehetőség jár melléjük és egy jó kereső. No meg a kihagyhatatlan hírfolyam, ahol a különböző csoportokba és eseményekbe születő posztok jelennek meg.

A felület megtévesztésig hasonlít a Facebookra, a kék helyett inkább a szürke színei jelennek meg. Ez jelenti a Facebooknál a céges felhasználást a Business Managerben is.
Akit jobban érdekel a dolog, itt nézhet meg egy videót róla.
Első ránézésre a Workplace nem egy projekt menedzsment alkalmazás.
Inkább a céges kapcsolattartást, munkacsoportok kommunikációját támogatja. Viszont azt akár több cégen átívelve. Már persze, ha a különböző cégek mindegyike is használja a Workplace-t. De persze használat közben derül ki az igazi értelme.

Azonban van pár dolog, amit a Facebook fontosnak tartott kiemelni:
Nem ingyenes.
Három hónap után minden aktív felhasználóért fizetni kell. Egy és három dollár között, attól függően, mennyi emberről van szó. Kisebb cégek (1.000 fő alatt) 3 dollárt, nagyobb cégek (10.000 fölött) 1 dollárt.
Független a Facebooktól.
Önálló felület, eltérő felhasználói fiókok.
Nincsenek reklámok.
A Workplace felületén nincsenek reklámok, és a rendszeren belül megosztott információkat nem használja fel a Facebook a hirdetéseihez.

A cégek kontrollálják az adataikat.
Letölthetik, törölhetik az adataikat, exportálhatják, sőt még API-n keresztül is hozzá lehet férni.
Mobilra tervezve.
Olyan rendszer, amit a mobil felülethez találtak ki.
Két mobilos alkalmazás segítéségével lehet kihasználni az összes funkciót. Az egyik a chat-et, a másik a többi funkciót támogatja.
Ki használhatja?
Elvileg mindenki, bár úgy tűnik a regisztráció nem automatikus.
A saját és a céges adatok megadása után csak előjelentkezés van, a Facebook felveszi a kapcsolatot azokkal akik érdeklődnek.
El tudjátok képzelni, hogy a cégetek kommunikáció a Workplace-en belül menjen?
Írjátok le a hozzászólások között!