A remarketing a Facebookon, vagyis a weboldal alapú egyéni célközönség már régóta az egyik legfontosabb hirdetés célzási megoldás.
A helyzet pedig csak fokozódik, köszönhetően az új funkcióknak, amiket a legtöbb fiókban már használhatunk.
1 .Látogatások száma
Lehetőségünk van megadni, hogy csak azok az emberek kerüljenek rá a remarketing listára, akik legalább x alkalommal látogatták meg a weboldalunkat a kiválasztott időszakban.
Ezzel kiválaszthatjuk azokat, akik régóta billegnek a vásárlás küszöbén, vagy azokat, akik csak olvasgatni járnak oda. Így eltérő hirdetéseket jeleníthetünk meg nekik, vagy ha éppen olyanokat választunk ki, akár ki is zárhatjuk őket a hirdetésekből.
Persze jó, ha tudjuk, hogy melyik látogatóinkra milyen tevékenység jellemző, érdemes ezt megvizsgálni, mielőtt túl optimalizálunk.
2. Remarketing lista eszköz alapon
Hasznos megoldás az is, hogy szét tudjuk választani a látogainkat annak alapján, hogy mobilról, vagy asztali gépről érkeztek.
Akkor lehet ez célszerű például, ha azt látjuk, hogy mobilról sokkal kisebb a konverziós arány, pedig egyébként sokan látogatják a weboldalunkat a telefonjukról is. Ilyenkor őket utol tudjuk érni akkor, amikor asztali gép előtt ülnek.
3. Weboldalon töltött idő
Izgalmas lehetőségnek tűnik, de egyelőre kiforratlan, mivel a weboldalon töltött időt nem pontosan adhatjuk meg, hanem a legaktívabb felhasználók arányában.
Ráadásul le sem válogathatjuk, melyik domain névhez, vagy URL-hez kapcsolódik a lista.
Mindegyik lehetőség izgalmas, ráadásul az első kettő tényleg jól is használható.
Jól beleilleszthetők a marketing folyamatok közé. Főleg az első kettő.
Azonban mindegyiket csak olyan gyakorlott hirdetőknek javaslom, akik tisztában vannak a weboldal látogatóik szokásaival. Vagy nem sajnálják rákölteni a hirdetési büdzsé egy részét, hogy pontosabban megismerjék őket többek között a fent említett módszerek segítségével.
Mindenesetre akár haladó, akár kezdő hirdető valaki, ha ezeket szeretné használni, mindenképpen folyamatokban kell gondolkodni. Ebben segít a Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? könyv is. 😉