A Facebook tavaly nyáron vezette be a Facebook pixelt, ami a korábbi remarketing pixel és a konverziós pixel egyesítése volt. Akkor bejelentették, hogy a konverziós pixel 2016 második felétől nem lesz elérhető. Most már a váltás pontos ütemezése is ismert:
2016. július 15.: az újonnan létrehozott hirdetési fiókok már nem fognak tudni konverziós pixelt létrehozni
2016. szeptember 15.: semelyik hirdetési fiókban sem lehet már konverziós pixelt létrehozni
2016. október 15.: a Facebook nem fog támogatást nyújtani a konverziós pixelhez
2017. február 15.: a konverziós pixel eltűnik a hirdetési eszközök közül. A jelentések között még látható lesznek az adatok, amiket mér.
Ha még használsz régi konverziós pixelt (vagy régi remarketing pixelt), mindenképpen váltsál, hiszen a Facebook pixellel mért konverzió sokkal több lehetőséget nyújt, ráadásul egy rendszer méri a remarketinget és a konverziót, ami több szempontból praktikus.
Egyébként a konverzió és a remarketing használatának lehetőségeiről több hasznos tippet találsz a „Hogyan készítsünk eredményes Facebook hirdetést?” című könyvben. Ha még nem olvastad, itt tudod megrendelni.