Ahogy az Audience Network átterjedt a mobil alkalmazásokról a mobil weboldalakba és az Instant cikkekbe, várható volt, hogy komolyan fejlődni fognak a kezelési lehetőségek is.
Ennek az első komolyabb lépése érkezik meg hamarosan.
A Facebook ugyanis bejelentette azt, hogy kizárni és blokkolni tudunk kategóriákat, weboldalakat és alkalmazásokat.
Kategória kizárás a hirdetési hálózaton
Az elhelyezések alatt egy további lehetőségek link alá rejtve megjelenő lehetőségek egyike ahol kategóriákat tudunk kizárni.
A jelek szerint itt a következő lehetőségek lesznek egyelőre:
- randi
- szerencsejáték
- politika
- vallás
Vagyis az ilyen kategóriába sorolt weboldalak, cikkek, alkalmazások hirdetési felületeit tudjuk kizárni.
Weboldalak és alkalmazások kizárása
Akinek pontosabb megoldásra van szüksége, alkalmazásokat és weboldalakat egyesével is ki tud zárni.
Szintén az elhelyezések alá rejtve kell keresni a másik mezőt, ahol az általunk definiált kizáró listákat (block list) tudjuk kiválasztani.
A kizáró listákat a Vállalkozáskezelőben lehet kezelni, egy külön menüpontban. ahova csv és txt formátumban tölthetjük fel a különböző alkalmazásokat és weboldalakat.
Nagyon jó és fontos funkciók ezek, de a bevezetésük pár kérdést felvet azokkal a megoldásokkal kapcsolatban, amikre szükség lenne a jó használatukhoz:
- lesz-e a jelentések között olyan, ahol le tudjuk szűrni, a hirdetésünk melyik weboldalon és alkalmazásban jelent meg
- lesz-e pozitív lista? Vagyis olyan oldalak, appok, kategóriák, amikben mindenképpen szeretnénk, hogy megjelenjenek a hirdetések?
- mikor fogjuk tudni kiválasztani önállóan az Audience network-öt? Egyelőre csak mobil hírfolyammal együtt lehet használni.
- mikor lesz olyan szerkesztő felület, ahol önállóan tudjuk szerkeszteni az Audience Network-re optimalizált kreatívokat?
Amíg ezek a funkciók megérkeznek, várjuk, hogy élesedjen a kizárási funkció, ami minden bizonnyal nagyon fontos lesz.
Mit szóltok hozzá? Írjátok meg a hozzászólások között!