Mire jók a reakció gombok a Facebookon a cégeknek?

Két hónapja vezette be a Facebook a reakció gombokat. Egyre több érdekes megoldást látunk a használatára, ezért is örültem a Piac és Profit témába vágó konferencia felkérésének.

Aminek egyébként volt egy másik különleges apropója: pont a konferencia napján, április 21-én volt hat éves a Facebook weboldalaknak szánt Like gombja.
Érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen volt a web, mielőtt a Facebook kémgépei (valljuk be, erről is van szó), elkezdtek terjedni. Nem tudom, hogy hat év múlva fogunk-e ennyire emlékezni a reakció gombok bejelentésére, se azt, hogy hol fog tartani a Facebook akkor, mindenesetre ez egy remek alkalom, hogy visszatekintsünk, és ennek alapján is levonjuk a megfelelő következtetéseket és a tapasztalatokat.

Ebből az alkalomból egyébként készítettem egy Live videót is, amit meg tudsz nézni:

Hogyan használjuk a reakció gombokat?

Nagyjából két hónapja használhatjuk tehát a reakció gombokat, de valljuk be, elég korlátozottan tesszük.
Egyelőre a Like az egyeduralkodó nemzetközi adatok szerint is és a ZoomSphere 236 hazai oldal körében végzett vizsgálata miatt is.

Csak egy dia a preziből:

Hazai adatok a Facebook reakció gombok arányairól a ZoomSphere kutatása alapján.
Hazai adatok a Facebook reakció gombok arányairól a ZoomSphere kutatása alapján.

Érdemes a teljes kutatást is visszanézni, mert megtaláljuk benne a különböző reakció gombok használta alapján a legerősebb posztokat.

A preziben találtok tippeket arra is, milyen esetekben, hogyan lehet használni a reakció gombokat céges kommunikációban.
Egy tipp, amit nem írtam le, bár az előadásban elmondtam:

Ha valaki reakciókat szeretne használni szavazásra, esetleg nyereményjátékban, akkor a Like-ot ne használjuk. Legalább is ha valamennyire fontos, hogy reális kép alakuljon ki az emberek érdeklődéséről.
Bár üzenetben logikus a like használata, de mivel a felhasználók amúgy is Like-ot használnak túlnyomó többségben, ezért ezt inkább hagyjuk ki a szavazásokból.

A preziben ennél persze többről van szó.
Mert a reakció gomb csak egy eszköz, de fontos figyelmeztetés arra, hogy a cégeknek sokkal többet kell foglalkozni azzal, hogy az első lépésekbe bevonják a célcsoportjukat.
A reakció gomb, és a többi Facebookos fejlesztés (amiről szó van a preziben), abban is sokat tudnak segíteni, hogy könnyebben be tudjuk vonni az embereket a folyamatba az elején. Ha pedig el tudjuk érni, hogy megmozduljanak az újak egy kicsit, sokkal nagyobb lesz az esély annak, hogy tovább mennek a vásárlási folyamatunkban.

Többek között erről is szó van a preziben, amit ezen a linken is el tudtok érni, de beágyaztam a cikkbe is.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük