A Facebook olyan megoldást tesztel, ami lazítana a hirdetésekben szereplő képekben alkalmazott 20%-os szabályon.
Az új koncepcióban a teljes tiltás helyett „csak” kisebb eléréssel büntetné azokat a képeket, amiken sok a szöveg.
Más értelmezésben: minél több a szöveg a képen, annál többet kellene fizetni érte.
A tesztben olyan képet látni, hogy a hirdetés létrehozásakor figyelmeztet bennünket a Facebook, hogy ha marad a kép a sok szöveggel, akkor kisebb lesz az elérés. Plusz a hirdetés elfogadása után is kapnánk egy figyelmeztetést, hogy ilyen sok szöveggel kevesebb elérésre számítsunk.
A jelek szerint négy kategóriát hoznak létre:
- image text: OK – a kép nem tartalmaz szöveget, vagy csak kevesebbet tartalmaz
- image text: Low – a hirdetésed elérése némiképpen csökkentve lesz valószínűleg
- image text: Medium – a hirdetésed elérése valószínűleg csökkentve lesz
- image text: High – valószínűleg nem éred el a célközönségedet
Ez még csak egy teszt, de akármikor előfordulhat, hogy bevezeti a sokat támadott korlátozás feloldását a Facebook. Más kérdés, hogy ennek milyen következményei lesznek ténylegesen.
A 20%-os szabály érthető, jól alkalmazható, következetes.
Reméljük, hogy az új szabálynál is lesz valami jól érthető és következetes rendszer, ami alapján előre lehet tudni, hogy mire számíthatunk.