Megszűnik a 20%-os szabály a képeknél?

A Facebook olyan megoldást tesztel, ami lazítana a hirdetésekben szereplő képekben alkalmazott 20%-os szabályon.

Az új koncepcióban a teljes tiltás helyett „csak” kisebb eléréssel büntetné azokat a képeket, amiken sok a szöveg.
Más értelmezésben: minél több a szöveg a képen, annál többet kellene fizetni érte.

Vége a 20%-os szabálynak?
Vége a 20%-os szabálynak?

A tesztben olyan képet látni, hogy a hirdetés létrehozásakor figyelmeztet bennünket a Facebook, hogy ha marad a kép a sok szöveggel, akkor kisebb lesz az elérés. Plusz a hirdetés elfogadása után is kapnánk egy figyelmeztetést, hogy ilyen sok szöveggel kevesebb elérésre számítsunk.

Nem tilt, csak büntet, ha sok szöveg van a képen.
Nem tilt, csak büntet, ha sok szöveg van a képen.

A jelek szerint négy kategóriát hoznak létre:

  1. image text: OK – a kép nem tartalmaz szöveget, vagy csak kevesebbet tartalmaz
  2. image text: Low – a hirdetésed elérése némiképpen csökkentve lesz valószínűleg
  3. image text: Medium – a hirdetésed elérése valószínűleg csökkentve lesz
  4. image text: High – valószínűleg nem éred el a célközönségedet

Ez még csak egy teszt, de akármikor előfordulhat, hogy bevezeti a sokat támadott korlátozás feloldását a Facebook. Más kérdés, hogy ennek milyen következményei lesznek ténylegesen.

A 20%-os szabály érthető, jól alkalmazható, következetes.
Reméljük, hogy az új szabálynál is lesz valami jól érthető és következetes rendszer, ami alapján előre lehet tudni, hogy mire számíthatunk.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük