Minőségi visszajelzés szerepe a Facebook hírfolyam algoritmusban

Ismét beavatott minket a Facebook abba, hogy milyen irányba viszi a hírfolyam algoritmust.
Azt figyelembe vették eddig, hogyan lájkolunk, kommentelünk, kattintunk és osztjuk meg a posztokat.
De a fejlesztők rájöttek, hogy ez önmagában nem elég, ezért a felhasználói minősítéseket is visszavezetik az algoritmusba.

A Facebook minden nap több, mint ezer felhasználót kér meg, hogy minősítsék a Facebookos tapasztalataikat, és mondják el, hogyan lehetne fejleszteni a tartalmat. Ezt nevezik Feed Quality Panelnek.
Közben több 10.000 embert kérnek meg naponta arra, hogy 1-től 5-ig minősítse azokat a posztokat amiket lát. Azt a kérdést teszik fel, hogy „mennyire szeretnéd látni a hírfolyamban ezt a posztot?”
Ezeket a reprezentatív információkat használják fel arra, hogy változtassanak a hírfolyam algoritmuson, mert megtudják, hogy melyik posztot szeretnék az emberek a hírfolyam tetején látni, attól függetlenül, hogy reagálnának-e rá.

Emlékeztető töprengőknek 🙂 Haladó hirdetési tréningünk kedvezményes jelentkezési határideje lejár. Kattintsatok ide,…

Posted by Közösségi kalandozások on Monday, February 1, 2016

A mostani frissítés lényege az, hogy jobban díjazza azokat a posztokat, amikről azt gondolja a Facebook, hogy az emberek szívesebben látnak a hírfolyam tetején és szívesebben fognak rá reagálni.

Milyen hatással lesz ez a Facebook oldalakra?

Az, hogy az oldalakra milyen hatással lesz egy a változtatás, attól függ, hogy milyen a célcsoportja és milyen az aktivitása.
A legtöbb oldal esetén – a Facebook szerint – nem lesz változás az elérésben és a forgalom terelő képességben. De persze lesznek olyan oldalak is, amiknél csökkenés vagy akár emelkedés is várható.

A Facebook azt javasolja, kerüljük el, hogy direkt aktivizálásra ösztönözzük a rajongókat, ugyanis ha önmagában nem elég jó a poszt, akkor a hatás csak rövid idejű lesz.
Hiszen ha nem elég jó önmagában a poszt ahhoz, hogy az emberek szívesen lássák az oldal tetején, akkor hiába érkezik egyszer-egyszer több lájk vagy komment egy játék vagy egy felhívás hatására, az új hírfolyam algoritmus ki fogja simítani a hatásokat.

Akár úgy is értelmezhetjük a helyzetet, hogy a Facebook így tesz a megosztás/lájkolás/hozzászólás alapú nyereményjátékok ellen.

Azt javasolja a Facebook az oldalaknak, hogy olyan posztokat írjanak, amik az olvasóik számára hasznosak.

Két dolgot tudnék ehhez hozzátenni:

1. ha valakinek bejött eddig a kommunikációja, akkor csak óvatosan változtasson. Azért mert a Facebook azt mondja, kevésbé ösztönözzük a rajongókat a lájkolásra vagy a kommentelésre, vagy akár megosztásra, ha eddig bejött, hirtelen ne hagyjuk abba. Persze, ha látunk változásokat a statisztikában, lehet, hogy ez a változás az oka.

2. ne felejtsük el, hogy nincs jobb hely elrejteni egy hullát, mint egy poszt a Facebookon, ami nincs meghirdetve. 🙂
Hiszen az összes ilyen változás egy kicsit mindig a hirdetések irányába tolja a cégeket. A jó hirdetéshez persze nem elég a pénz. Kell a jó kommunikáció és a technikai tudás is. (Mi ez utóbbi kettőben tudunk segíteni haladó hirdetési tréningünkön. 😉 )

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük