Remélhetőleg már csak néhány napot kell várni, hogy tényleg megnyíljon a Facebook felületén is az Instagram hirdetés lehetőség.

Az Instagram hirdetés megérkezett

Sok jel mutatott rá, most pedig több fiókunkban is megjelent az Instagram hirdetés lehetősége.
Természetesen azonnal létrehoztam egy hirdetést. 🙂
Íme az első tudnivalók:

  • Power Editor kell hozzá, amiben három hirdetési típusra tudod használni: weboldal kattintás, mobil app telepítés, videó megtekintés
A Power Editorban jelzi a Facebook, hogy melyik hirdetés típusoknál tudunk Instagram hirdetést választani
A Power Editorban jelzi a Facebook, hogy melyik hirdetés típusoknál tudunk Instagram hirdetést választani
  • Kell hozzá természetesen egy Instagram fiók, amihez a Business managernek kell hozzáférést biztosítani.
  • Kell hozzá Facebook oldal is
  • Az Instagramra feltöltött képekre is vonatkozik a 20%-os szabály.
  • Az Instagramon szinte minden célzási lehetőséget tudsz használni
Az elhelyezéseknél kell kiválasztani az Instagramot, mint felületet
Az elhelyezéseknél kell kiválasztani az Instagramot, mint felületet
  • A kreatív kép esetében 1:1 arányú, ajánlott méret 1080×1080 pixel, videó esetében szintén 1:1 arányt ajánl, 720p felbontással. Viszont 30 másodpercünk van a sima posztok 15 másodperce helyett.
  • Tudunk használni call-to-action gombot
  • A szöveg 300 karakter lehet
  • Konverzió mérésnél működik a konverziós pixel és a remarketing pixel is
A szerkesztés során már látjuk is az előnézetet
A szerkesztés során már látjuk is az előnézetet

Elsőre nagyon szimpatikus, bár meglepő, hogy milyen kevés embert enged megcélozni.
Ugyanis csak 290.000 13 fölötti magyarnak enged Instagram hirdetést megjeleníteni, ami elég kevésnek tűnik.
A kutatások szerint 6-800 ezer magyar Instagramozik. Vagy azok tévednek, vagy valamilyen korlátja van a dolognak.

A formátum mindenesetre ígéretes, hiszen ezzel is forgalmat tudunk a weboldalunkra terelni, vagy alkalmazás letöltésre tudunk ösztönözni, vagy videó megtekintésre.
Főleg a weboldal kattintás lehet izgalmas, hiszen ezzel terméket is lehet akár népszerűsíteni, de egy étteremnek is izgalmas lehet például a lokációs célzások ügyes használatával.

Karácsony környékén jól fog jönni (főleg, ha több embert is tudunk célozni), szóval beszélni fogok a tapasztalatokról és a lehetőségekről a Facebook szüret tréningünkön is. 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük