Sok jel mutatott rá, most pedig több fiókunkban is megjelent az Instagram hirdetés lehetősége.
Természetesen azonnal létrehoztam egy hirdetést. 🙂
Íme az első tudnivalók:
- Power Editor kell hozzá, amiben három hirdetési típusra tudod használni: weboldal kattintás, mobil app telepítés, videó megtekintés
- Kell hozzá természetesen egy Instagram fiók, amihez a Business managernek kell hozzáférést biztosítani.
- Kell hozzá Facebook oldal is
- Az Instagramra feltöltött képekre is vonatkozik a 20%-os szabály.
- Az Instagramon szinte minden célzási lehetőséget tudsz használni
- A kreatív kép esetében 1:1 arányú, ajánlott méret 1080×1080 pixel, videó esetében szintén 1:1 arányt ajánl, 720p felbontással. Viszont 30 másodpercünk van a sima posztok 15 másodperce helyett.
- Tudunk használni call-to-action gombot
- A szöveg 300 karakter lehet
- Konverzió mérésnél működik a konverziós pixel és a remarketing pixel is
Elsőre nagyon szimpatikus, bár meglepő, hogy milyen kevés embert enged megcélozni.
Ugyanis csak 290.000 13 fölötti magyarnak enged Instagram hirdetést megjeleníteni, ami elég kevésnek tűnik.
A kutatások szerint 6-800 ezer magyar Instagramozik. Vagy azok tévednek, vagy valamilyen korlátja van a dolognak.
A formátum mindenesetre ígéretes, hiszen ezzel is forgalmat tudunk a weboldalunkra terelni, vagy alkalmazás letöltésre tudunk ösztönözni, vagy videó megtekintésre.
Főleg a weboldal kattintás lehet izgalmas, hiszen ezzel terméket is lehet akár népszerűsíteni, de egy étteremnek is izgalmas lehet például a lokációs célzások ügyes használatával.
Karácsony környékén jól fog jönni (főleg, ha több embert is tudunk célozni), szóval beszélni fogok a tapasztalatokról és a lehetőségekről a Facebook szüret tréningünkön is. 🙂