A Facebook egyre több funkciót szív magába. Az új hirdetéstípussal a e-mail cím gyűjtő landing page készítésének „nyűgétől” óv meg minket. A látogatókat pedig attól, hogy mobilon kelljen adatokat gépelgetniük egy feliratkozáshoz.
Nézzük hogyan!
Először is az alapok:
- A hirdetés típus célja: e-mail cím gyűjtés
- Felület ahol használható: csak mobil
- Licit típusok: kattintás vagy lead-re optimalizált
- Facebook oldalra szükség van hozzá
- Kell hozzá saját adatvédelmi szabályzat
- Előnye: mobilon megkíméli a felhasználókat a gépeléstől, mert a Facebookos adatokat lehet használni a regisztráció során
A funkció Power Editorban érhető el, ahol természetesen egy új kampánytípust kell választani.
A kampány választás után, a hirdetés sorozatnál természetesen csak mobil felület jelenik meg, hiszen ezt a formátumot csak mobilon használhatjuk.
A célzás ugyanaz, mint a többi hirdetésnél.
A hirdetés létrehozása során jönnek az izgalmas részek.
Az, hogy meg kell adni Facebook oldalt, az nem annyira különleges, ahogy abban sincs újdonság, ahogy a hirdetés kreatívot kell megadni.
Az már egy kicsit érdekesebb, hogy a call-to-action gomboknál új lehetőségek is vannak:
- download
- get quote
- learn more
- sign up
- subsrcibe
Az új funkció lényege azonban csak most következik, hiszen kapunk egy regisztrációs form szerkesztő felületet a hirdetés létrehozás során.
Itt vagy kiválasztjuk a korábbi formok valamelyikét, vagy készíthetünk új űrlapot.
Sajnos az űrlapnak magyar nyelvű verziója még nincs, jelenleg csak 11 nyelv közül tudunk választani.
Az űrlap létrehozása során eldönthetjük, miket kérdezünk az emberektől.
Az e-mail címen és a neven keresztül rengeteg Facebook van tárolt adat közül választhatunk, plusz lehetőség van 3 kérdést is feltenni a feliratkozóknak.
Az űrlap mezőinek kiválasztása után meg kell adnunk egy adatvédelmi szabályzatot, és egy külső weboldalt, ahova érkezhetnek a kitöltők.
Ezzel tulajdonképpen kész is a lead gyűjtő hirdetés.
Igen ám, de hova kerülnek a megadott adatok? Kérdezhetnénk teljesen jogosan…
A Facebook oldal Publisher Tools menüpontja bővül egy új ponttal Forms Library néven, ahova a formok által gyűjtött adatbázisok kerülnek. Innen tudjuk letölteni az adatokat egy-egy csv fájlban. Plusz kapunk egy kis áttekintést arról is, hogy teljesít a form.
Az eredmény egy olyan hirdetés lesz, ami csak mobilon jelenik meg, és ami kattintás után nem egy weboldalra visz, hanem azonnal feldob a mobil Facebookon belül egy formot előre kitöltött adatokkal. Értelemszerűen csak ha ilyen mezőket adtál meg.
Mennyire jó ez a hirdetés típus?
Erre még nehéz válaszolni, hiszen még épp csak elindultak a tesztkampányok.
Az, hogy csak angolul jelennek meg az árlap szövegei egyelőre a kisebb gond, illetve a beépített 11 nyelven nem is gond.
Viszont az, hogy az űrlapot nem nagyon lehet formázni, és nem tudunk fölé magyarázó, kedvcsináló, motiváló szövegeket írni már nem olyan szerencsés.
Természetesen ezeket a szövegeket bele kell rakni a hirdetésbe, de még így is kicsit karcsúnak tűnnek a lehetőségek.
Frissítés: közben kiderült, a Lead Generation hirdetés magyar neve „Érdeklődőkeresési kampány” lett. Itt találjátok hozzá a helpet.
Mindenesetre a tesztek mennek, amint látjuk az eredményeket be fogok róla számolni.
Ti mit gondoltok ezek alapján erről a megoldásról?