Mi különbözteti meg a profi Facebook marketingeseket a nagy átlagtól? Sok dolog, de néhányat összeszedett Jim Belosic egy cikkben, ami alapján összeszedtem a saját tapasztalatainkat. Nem nagyon tér el az eredetitől, de azért vannak lényeges különbségek.
1. A profik a Facebookra közvetlenül töltik fel a videókat, nem csak belinkelik
Sokat beszélünk a videókról, és arról, hogy egyre fontosabbak. Viszont nem mindegy, hogy hova töltjük fel.
Aki ki szeretné használni a Facebook összes lehetőségét, az a videót a Facebookra tölti fel közvetlenül, nem pedig csak belinkeli a YouTube-ról. Miért? Pár példa:
- Több elérés
- Nagyobb megjelenés
- Facebook remarketing
Ez persze közel sem azt jelenti, hogy csak Facebookra kell feltölteni a videót! Aki profi, a videót több felületen használja, és irányítja köztük az embereket.
2. A profik a Facebook segítségével vizsgálják a célcsoportjukat
Az eredeti cikk csak a Graph Search-öt említi, ami önmagában egy aranybánya, de aki profi, az használja az Audience Insights-ot is, amivel egy-egy termékkör iránt érdeklődőket is lehet vizsgálni (pl. Apple Watch), vagy akár az offline vásárlóidat is.
Egy kis hirdetés: ha szeretnéd profi módon használni a Facebook hirdetési rendszerét, rendeld meg Facebook hirdetési tréningünk online verzióját! Ráadásul most még komoly kedvezményt is kapsz!
3. A profik nem trükköznek az algoritmussal
A Facebook folyamatosan frissíti az algoritmust. Nem havonta. Gyakorlatilag naponta. Kevesen képesek minden apró változásra reagálni, és keveseknek van rá tényleg szükség.
Tulajdonképpen egy dologra kell figyelni: a célcsoportodra.
Ha az ő igényeiknek megfelelően kommunikálunk, akkor mindegy, hogy a linket linkként használjuk, vagy kép leírásba rakjuk. Bár a Facebook elvileg az előbbit támogatja, az utóbbit pedig bünteti, ez csak egy szempont. Mellette még sok száz van, ami eldönti, hogy mennyi emberhez jut el a posztunk.
Kommunikálj úgy, hogy az értéket adjon a célcsoportodnak. Ha ezt megteszed, akkor nem fog érdekelni az aktuális algoritmus változás.
4. A profik a mobilos megjelenésben gondolkodnak elsőként
A Facebook felhasználók több, mint 60%-a naponta használja mobilról a rendszert. Magyarországon is.
Vagyis nagy esély van arra, hogy a Te posztodat villamoson, iskolában a pad alatt, vagy éppen a wc-n ülve olvassák.
Éppen ezért fontos, hogy:
- olyat írj, ami felkelti a figyelmet még zavaró körülmények esetén is
- olyan helyre vidd az embert, ami szintén jól működik mobilon
Ne feledd, a Facebook ott van mobilon is, éppen ezért Te is ott vagy.
5. A profik nincsenek a Facebookhoz láncolva
Ha ügyes marketinges vagy, akkor egy algoritmus változás nem, organikus csökkenés nem fog megrázni, mert több lábon állsz. Az eredeti cikk itt elsősorban más közösségi csatornákat említ, pl. a Pinterestet vagy a Twittert. Na ezek itthon kevés célcsoportnál jók.
De itthon is működik az e-mail marketing, a YouTube, a blogolás többek között. Szóva használj mást is!
6. A profik hosszú távon gondolkodnak, nekik a jelenlét: befektetés
A Facebookon néhány esetben azonnal is látványos eredményeket lehet elérni.
Bizonyos iparágakban, ha amúgy is jó a cég marketingje, szinte azonnal jönnek az eredmények: organikusan nő a rajongói tábor, azonnal tömegek reagálnak a posztokra, gyorsan lehet jól konvertáló hirdetéseket indítani.
A legtöbb cég azonban nem ebbe a helyzetben van, és ez nem az ő hibájuk.
A Facebook is egy marketing eszköz, egy kommunikációs csatorna. Itt is lehet arra a bizalomra és ismertségre építeni, amit más helyen megszerzett a cég.
Ha viszont ilyen nincs, vagy nem elég nagy, akkor itt (is) meg kell teremteni.
Ez viszont nem megy azonnal.
Ehhez jó kommunikáció kell, állandó jelenlét, és hosszú távú stratégia.
Ha valaki okosan és célzottan kommunikál, és ezt jól támogatja hirdetésekkel, akkor ez meg fog látszani az eredményein. Konkrétan a konverziós költségen is. A kulcsszó: hosszú távú gondolkodás.
7. A profik nem tiltakoznak a hirdetések ellen, hanem mindent kihoznak belőlük
Hol kezdjem… ha szükséges rossznak tekinted a Facebook hirdetéseket, mert elvett tőled valamit a Facebook, az nem jó hozzáállás.
Gondolj úgy a Facebook hirdetésre, hogy egy kulcsot kapsz, amivel azt az ajtót nyitod ki, ami a Te ügyfeleidhez vezet.
Az ügyfeleidről pedig sokat tud a Facebook. Mindenkinél többet. De ehhez a hatalmas tudásbázishoz Te is hozzáférsz, ha okosan hirdetsz. Építsd bele a hirdetéseket a stratégiádba és a büdzsédbe is, és sikeres leszel.
Nem akarok túlmagyarázni a hirdetéseket, ha szeretnél új ötleteket hozzá, gyere el a hirdetési tréningünkre!
Szeretnél profi lenni?
A fentiekre mind szükséged van, de nem kell tőlük megijedni. Apró lépésekben be lehet vezetni őket, és a végén sokkal jobb lesz a marketinged, és sokkal jobb lesz az üzleted!
Ha ehhez egy kis támogatásra van szükséged, Neked szól Facebook hirdetési tréningünk online verziója. Rendeld meg most kedvezményesen!
Ha egyetértesz velük, nyomj egy lájkot, ha pedig kiegészítenéd valamivel a cikket, akkor írd meg a kommentek közé! 😉