Új egyensúly a Facebook hírfolyamban: hátrányba kerülnek a céges posztok

A Facebook felülvizsgálta a hírfolyam algoritmusát a visszajelzések alapján, és három változást jelentett be.
Ezek komolyan érinthetik majd a felhasználók fogyasztási szokásait és az oldalak elérését is, ezért érdemes őket jobban megismerni.

1. Több tartalom azoknak, akik nincs elég.
Korábban a Facebooknak volt olyan szabálya, hogy egy forrásból túl sok tartalmat nem mutat meg egy embernek egymás után (jó tudni). Ezen lazítottak. Mostantól, ha kifogysz a tartalomból, és több időt szeretnél eltölteni a Facebookon, akkor újabb posztokat is fogsz kapni ugyanazoktól a forrásoktól.

2. Sokan panaszkodtak, hogy az ismerőseiktől kevés direkt posztot látnak a hírfolyamban.
Ezen változtat a Facebook: több olyan tartalomnak fog helyet biztosítani a Facebook a hírfolyamban amit azok az ismerősök raknak ki, akik fontosak az olvasónak.  Az ismerősöktől származó bejegyzések, linkek, fotók feljebb kerülnek a hírfolyamban, hogy ne maradjunk le róluk. Az oldalaktól származó bejegyzések megmaradnak, de valószínűleg lejjebb kerülnek.

3. Kevesebb indirekt információ az ismerőseink tevékenységéről.
A Facebook még 2013-ban vezette be azt, hogy azok a posztok, amikhez egy ismerősünk hozzászólt, feljebb kerülnek, hogy újabb esélyt kapjanak, és bevonják újra az embereket a kommunikációba.
Úgy tűnik, ezt a felhasználók nem szerették, ezért az ilyen posztok lejjebb kerülnek, vagy meg sem fognak jelenni. Az ilyen posztok helyett is az ismerősöktől származó direkt tartalom kap nagyobb teret.

Milyen hatása lesz ennek a céges oldalakra?

A Facebook azt írja, hogy nagyon változatos lesz a hatása, a posztolási szokásoktól és az oldal közönségének fogyasztási szokásaitól fog függeni. Néhány esetben a posztok elérése és a hivatkozási forgalom erősen visszaeshet.
Márpedig ha ezt így fogalmazza meg a Facebook, akkor ne számítsunk semmi jóra. :-/
Fogalmazzunk úgy, hogy hátrányba kerülnek az oldalak bejegyzései az ismerősök tartalmával szemben.

Az irány úgy tűnik az, hogy a felhasználók igényeit igyekszik még jobban kiszolgálni a Facebook, a cégeket pedig még több hirdetésre ösztönzi. A jobb egyensúly most az ismerős kapcsolatok, és a direkt posztok irányába mozdult úgy tűnik.
A közeljövőben ismét számíthatunk arra, hogy újra fellángol a szaksajtóban az „organikus elérés halott” tematika. De azt nem szabad elfelejteni, hogy a valódi értéket adó oldalak bejegyzései, amikre igazán kíváncsiak az emberek, továbbra is jók lesznek.

Ti mit gondoltok erről az irányról?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük