Kit érdekel az Apple Watch?

Nem titok, hogy Apple rajongó vagyok, és persze érdekel az Apple órája is, de persze ez nem csak rám jellemző.
Ahogy az is természetes, hogy a bemutatóhoz közeledve egyre több hirdetés jelenik meg nekem a Facebookon, amik valamilyen Apple Watch kiegészítőt reklámoznak…
Várjunk csak, természetes az, hogy a bemutató előtti napokban, hetekben már lehet egy termékre célozni a Facebookon?
Nos igen.
Ráadásul elég pontosan. Megnéztem, mit tudunk azokról, akiket érdekel az Apple Watch.

Ha az összes Facebook felhasználót nézzük, akkor 7-8 millió ember van, akit érdekel az Apple legfrissebb kütyüje.
A legnagyobb részük (63%) egyébként férfi, független (54%) és főiskolai végzettségű (74%).
Talán az sem meglepő, ha azt látjuk, hogy elsősorban az értékesítésben és a menedzsmentben dolgozókat érdekli a cucc.
Ha megnézzük, milyen oldalakat kedvelnek az Apple Watch érdeklődői, szinte csak iPhone oldalakat találunk. Az érdekes inkább az, hogy van köztük iPhone 7 nevű oldal is.

Melyik országban érdekli a legtöbb embert az Apple Watch? A Facebook megmondja.
Melyik országban érdekli a legtöbb embert az Apple Watch? A Facebook megmondja.

Ha az országokat nézzük, akkor az első helyen természetesen az USA van, az ezt követő oldalak már érdekesebbek. A második ugyanis India, amit Brazilia követ. Kár, hogy hiányzik a képből Kína.

De mi a helyzet nálunk?
Magyarországon kb. 23.000 nagykorút érdekel a kütyü.
Itt is a férfiak vannak többségben, de itt a foglalkozások közül az első az élelmiszer ipar amit a szórakoztatóipar követ. A menedzsment csak a harmadik. Ez valószínűleg azért van, mert pontatlanabb a hazai statisztika.
A kedvelt oldalakról sajnos nincs információ, egyedül a Túró Rudit említi.
Itthon is magas aktivitásúak az Apple okosórájának rajongói, de érdekes módon nagyon nagy arányban vannak az Andoridosok (17%). Amerikában ez az arány csak 11%, bár világ szinten 21%.

Az Apple Watch hazai érdeklődői aktivitás és eszköztípus szerint a Facebook szerint.
Az Apple Watch hazai érdeklődői aktivitás és eszköztípus szerint a Facebook szerint.

Az amerikai érdeklődőkről egyébként sokkal részletesebb információkat tudunk meg.
Például azt, hogy a legtöbb érdeklődő az „almáspite” (?) életstílusból származik, ami azt jelenti, hogy felső-közép osztálybeli párok, iskoláskorú gyerekekkel, akik általában lakástulajdonosok, gyakran vezetnek minivant, és hallgatnak rádiót.
A második legerősebb csoport az Established Elite, akik amerika elit párjait és szinglijeit reprezentálják. Nekik nem iskoláskorú a gyerekük, és nekik van a második legnagyobb bevételük az országban. Hatalmas rendelkezésre álló jövedelmük van, és a luxushoz közelítő életmódot folytatnak. Gondolom ők inkább az arany verziót fogják választani az órából…

Szóval ilyen érdekes életmód kategóriákat is meg tud állapítani a Facebook. 🙂

Mire jó ez az egész, ha téged nem érdekel az Apple Watch?
Nos megmutatja, milyen pontosan lehet célozni a Facebook, és mennyire érdekes dolgokat lehet kibányászni az Audience Insightsból. Azokat a feltételeket, amiket az Audience Insightsban összeállítasz el tudod menteni, vagy azonnal tudod használni hirdetéshez is.
Ha többet szeretnél az eszközről (mármint az Audience Insights-ról) tudni, gyere el haladó hirdetési tréningünkre! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük