A pontosabb földrajzi célzás után a Facebook újabb hasznos funkciókkal bővítette a hirdetéskezelőt. A kényelmi funkciók mellett olyan megoldások is belekerültek, amik korábban csak a Power Editorban voltak elérhetők. Nézzük őket sorban!
Egyszerű mentett közönség létrehozás
Erre eddig is volt lehetőség a közönségek beállításánál, de most a hirdetés létrehozás közben azonnal tudunk célközönséget menteni.
Ez azért jó, mert így rögtön elmenthetjük a célzást, ha összeállítottunk egy jó közönséget.
Ráadásul a korábbi mentett közönségeink közül is egyszerű, jól látható helyen tudunk választani.
Ha a Mentett közönség használata gombra kattintunk a célzások legtetején, akkor rögtön elő tudjuk csalogatni a korábbi mentett célközönségeket, attól függetlenül, hol hoztuk azokat létre. Power Editorban, Audience Insights-ban vagy a Boost Postoknál.
Ha az „Új létrehozása” funkciónál maradunk, akkor beállítjuk amit szeretnénk, és a célzások végén tudjuk elmenteni az új összeállításunkat.
Kényelmi funkció, de hasznos.
Napon belüli ütemezés
Ez a funkció eddig csak Power Editorban volt elérhető, mostantól viszont a hirdetéskezelőben is.
A dolog lényege, hogy ha a költségkeretnél a „Költségkeret a teljes élettartamra” opciót választjuk, és a hirdetésütemezésnél a „További lehetőségek” link után a „Hirdetések futtatása ütemezés alapján” megoldást, akkor be tudjuk jelölni, hogy melyik nap, melyik idősávban fussanak a hirdetéseink.
Több termékes hirdetés
Ez is csak Power Editorban működött, de mostantól a hirdetéskezelőben is tudunk olyan hirdetést létrehozni, amelyikben több linket is megtalálhatunk.
A lehetőségek nagyjából ugyanazok, mint a Power Editoros verziónál:
- 2-5 képet és linket adhatunk meg (Power Editorban 3-5 kép+link)
- 600×600-as képeket használhatunk
- hirdetéskezelőben nem adhatunk meg általános rövid linket, Power Editorban igen
- hirdetéskezelőben tudjuk használni a stock fotó könyvtárat, Power Editorban nem
A dinamikus remarketinget valószínűleg nem fogjuk tudni itt használni, de ettől függetlenül hasznos dologról beszélhetünk.
Érdeklődési kör változások
Úgy tűnik, frissültek az érdeklődési köröknél elérhető oldalak illetve kategóriáknál belőhető célcsoport nagyságok.
Egyrészt összességében kevesebb ember célozható, hiszen az eddigi 5 millió helyett, most 4.9 millió emberről beszélhetünk.-
Másrészt az eddigi oldal célzásnál történtek változások. Olyan, mintha az eddigi, általános rajongó alapú célzásból az aktív érdeklődőkre tért volna át a Facebook.
Pl. a HVG könyvek oldalánál most 262 embert ír ki, ami irreálisan kicsi a 9300 rajongóhoz képest.
Pár oldal pedig eltűnt most azok közül, amikre korábban tudtunk célozni.
Talán újraszámolják a csoportokat, talán frissítenek ezen a funkción. Erre még visszatérünk a következő hetekben.
De mit szóltok a többi újdonsághoz? Melyiket fogjátok elsőnek kipróbálni? 🙂