Közösségi marketing stratégia, amit az Avatar film készítőitől leshetsz el

Az Avatar következő része 2017-ben jön a mozikba.
Ahhoz, hogy meg tudják ismételni (vagy inkább felül tudják szárnyalni) az első rész eredményeit, már most dolgozik a stáb, de nem csak a forgatókönyvön, hanem a marketingen.
Nemrég például új közösségi média stratégiát vezettek be, olyat, amit Neked is érdemes alkalmazni. Akkor is, ha nem tervezed azt, hogy filmet forgatsz Sigourney Weaverrel. 🙂

A módszer tulajdonképpen az oszd meg és uralkodj elv kifordított verziója: a saját tartalmaikat, témáikat, üzeneteiket osztják meg a sok különböző közösségi platform között. De eltérő tartalmat, mindent a helyi igényekhez és lehetőségekhez igazítva.

  • Twitteren tulajdonképpen gamification segítségével próbálják majd aktivizálni a követőket: akik reagálnak a twitekre, különböző jelvényeket és elismeréseket szerezhetnek.
  • A Tumblr lesz az Avatar vizuális központja. Látványos képeket osztanak meg, olyanokat, amik elég izgalmasak a reblogoláshoz.
  • Az Instagram képei és rövid videói segítségével a navi nyelvbe lehet bepillantást nyerni.
    Ráadásul olyan képeket használnak az illusztrációhoz, amikkel máshol még nem találkoztunk.
  • Soundcloudon a nyelvtanulásban lehet jobban elmélyedni. Az egyes szavak kiejtése mellett itt már hosszabb magyarázatot is kapunk, de lesznek itt olyan természeti hangok és zajok is, amik a Pandora élővilágához kapcsolódnak.
  • Pinteresten lesz az Avatar enciklopédiája. A szabadon felhasználható filmkockák mellett az élővilágról is láthatunk majd képet.
  • A Facebook pedig az egésznek a központja lesz. Az újdonságok, bejelentések mellett a többi csatorna egyes tartalmait is folyamatosan meg fogják itt osztani, így terelve a rajongókat a több kapcsolódás irányába.

Sok csatorna, más tartalommal, exkluzív elemekkel a különböző felületeken…
De miért érdekes ez Neked?

A legnagyobb hiba, amit a közösségi marketingben a cégek el tudnak követni az, hogy csak egy közösségi hálózaton vannak jelen.
A második legnagyobb hiba pedig az, ha jelen vannak több közösségi hálózaton, de ugyanazzal a tartalommal.

A több platformos jelenlétnek három fontos indoka van:
1. nem használja mindenki mindegyik közösségi hálózatot
2. ha egy ember több felületen is jelen van, lépjünk vele minél több helyen kapcsolatba azért, hogy utána erősebben tudjunk rá hatni
3. mindegyik platformon kicsit mások, a formátumok, a lehetőségek, és ugyanazok a felhasználók is máshogy használják azokat

Vagyis az egyszerű másolás kevés, minden közösségi hálózathoz testreszabott tartalom kell.
Legalább is ideális esetben.

Persze egy film marketing költségeibe ez könnyen belefér, de Neked sem kell feltétlenül megszakadni azért, mert több csatornán kommunikálsz.
Mindössze annyit kell tenned, hogy azokat a tartalmakat, amik a „normális működés” során generálódnak, okosan osztod el a különböző felületeken.

Például:

  • a céges prezentációidat rakd fel a Slideshare-re
  • rádió interjúkat a SoundCloud-ra
  • gyártással, rendezvénnyel kapcsolatos érdekességeket Instagramra
  • begyűjtött ötleteket, termékfotókat Pinterestre
  • termék videókat, ügyfél interjúkat YouTube-re (és Facebookra!)
  • hivatalos céges kommunikációt, munkaügyi kérdéseket LinkedInre
  • a blogbejegyzésekbe szúrd be az előbb felsorolt felületek posztjait
  • a Facebookon oszd meg az újdonságokat, érdekességeket, gondolatokat, és a többi csatorna elérhetőségeit is rendszeresen
  • hírlevélben rendszeresen írj összefoglalót, vagy éppen egyedi, exkluzív elemzéseket.

Ha eddig ezt csak a Facebookon csináltad, akkor oszd szét, és mindegyik felületre kerüljön specializált tartalom, az oda legjobban illeszkedő formátumban.
Persze először ki kell deríteni, hogy a Te célcsoportod melyik felületen van jelen aktívan, illetve ha valahol nincs ott rendszeresen, van-e valamilyen plusz szempont, amiért mégis érdemes ott lenni.
Például sokaknak ilyen a Google+, amit nem használnak aktívan az emberek (4-6 millióra becsülik az aktív felhasználókat világ szinten!), de keresőoptimalizálás szempontjából még mindig fontos a felület.

Természetesen a több felületen történő kommunikáció többletmunkával fog járni.
Ez tény. A munkaigényről korábban már itt írtam.
De ha egy felület helyett 5 felületen kommunikálsz, az nem jelent ötször annyi munkát. “Csak” másfélszer-kétszer-háromszor annyit, ha okosan tervezed meg a folyamatokat.
Viszont nagyon komoly előnyöket hozhat.
Például ezzel tudod egyensúlyozni a Facebook kitettséget, és áthidalni a csökkenő elérés okozta gondokat.

Legyél Te is jó stratéga!
Tervezd meg jól a kommunikációdat, és legyél jelen minél több felületen, ahol a célcsoportod ott van!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük