Kép ellenőrzés a bejegyzés hirdetésben

A Facebook több eszközzel próbálta már segíteni a 20%-os szabály betartását. Ezek közül van olyan, amit régóta tudunk használni, és van olyan, ami csak rövid ideig élt sajnos.
Most újabb funkció próbálja megkönnyíteni az életünket a kiemelt bejegyzéseknél. Reméljük tartósan.

Mi a 20%-os szabály?

A Facebook hirdetésekben használt képeken nem lehet 20%-nél több szöveg. Azonban ezeket a szövegeket nem mindegy, hogy helyezzük el. A Facebook az ellenőrzésre egy 5×5-ös rácsot használ. Leegyszerűsítve: ha ezen a rácson 5-nél több téglalapot érintenek a szövegek, akkor a kép hibás. Részletesen itt olvashattok a szabály alkalmazásáról és a kivételekről.

Automatikus figyelmeztetés és ellenőrzés

A bejegyzés kiemelés (Boost Post) funkciónál jelent meg az új ellenőrző eszköz azoknál a posztoknál, amelyiknél a Facebook gyanúsan sok szöveget érzékel.
Ha a kép a Facebook szerint sok szöveget tartalmaz, akkor a bejegyzés kiemelő ablakban megjelenik egy figyelmeztetés.

Ha a Facebook úgy gondolja, túl sok a szöveg a képen, akkor automatikusan figyelmeztet. A linkre kattintva ellenőrizni is tudunk.
Ha a Facebook úgy gondolja, túl sok a szöveg a képen, akkor automatikusan figyelmeztet. A linkre kattintva ellenőrizni is tudunk.

Ha a figyelmeztetésre kattintunk, akkor pedig a Facebook behoz egy előnézeti képet, amelyik azt mutatja, hogy a Facebook szerint mennyire sok szöveg van a képen.

Az ellenőrzés során a Facebook megpróbálja bejelölni, hol van szöveg, és ez mekkora részét érinti a képnek. Közel sem pontos, bár igaza van: a szöveg sok a képen.
Az ellenőrzés során a Facebook megpróbálja bejelölni, hol van szöveg, és ez mekkora részét érinti a képnek.
Közel sem pontos, bár igaza van: a szöveg sok a képen.

Hasznos eszköz. Ha megmarad, minden bizonnyal csökkenteni fogja az elutasított hirdetések számát.
Ti találkoztatok már vele?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük