A Facebook több eszközzel próbálta már segíteni a 20%-os szabály betartását. Ezek közül van olyan, amit régóta tudunk használni, és van olyan, ami csak rövid ideig élt sajnos.
Most újabb funkció próbálja megkönnyíteni az életünket a kiemelt bejegyzéseknél. Reméljük tartósan.
Mi a 20%-os szabály?
A Facebook hirdetésekben használt képeken nem lehet 20%-nél több szöveg. Azonban ezeket a szövegeket nem mindegy, hogy helyezzük el. A Facebook az ellenőrzésre egy 5×5-ös rácsot használ. Leegyszerűsítve: ha ezen a rácson 5-nél több téglalapot érintenek a szövegek, akkor a kép hibás. Részletesen itt olvashattok a szabály alkalmazásáról és a kivételekről.
Automatikus figyelmeztetés és ellenőrzés
A bejegyzés kiemelés (Boost Post) funkciónál jelent meg az új ellenőrző eszköz azoknál a posztoknál, amelyiknél a Facebook gyanúsan sok szöveget érzékel.
Ha a kép a Facebook szerint sok szöveget tartalmaz, akkor a bejegyzés kiemelő ablakban megjelenik egy figyelmeztetés.
Ha a figyelmeztetésre kattintunk, akkor pedig a Facebook behoz egy előnézeti képet, amelyik azt mutatja, hogy a Facebook szerint mennyire sok szöveg van a képen.
Hasznos eszköz. Ha megmarad, minden bizonnyal csökkenteni fogja az elutasított hirdetések számát.
Ti találkoztatok már vele?