A Facebook egyik legfontosabb feladata sok cég számára az, hogy forgalmat tereljen a weboldalra. Ez azt jelenti, hogy olyan bejegyzéseket kell használni, amik linkek, vagy linkeket is tartalmaznak.
Találtam egy hosszú cikket, ami ezt a kérdést elemezgeti, ebből kigyűjtöttem a konkrét, gyakorlati tanácsokat, és kiegészítettem a saját tapasztalatainkkal is.
- Figyelj oda, hogy a link link legyen. A Facebook a link formátumú bejegyzéseket jobban támogatja, mint a képeket, amiknek a leírásában link van. Ha forgalmat akarsz irányítani, akkor link alapú bejegyzést használj elsősorban!
- A link bejegyzés képe legyen olyan méretű és arányú, amit a Facebook elvár! Egészen konkrétan ez 1200×628 pixeles képet jelent minimum.
- A linknél megjelenő képnél is figyelj oda a 20%-os szabályra, ha hirdetni is fogod a posztot!
Ha a linknél kicsi kép jelenik meg, vagy nem jó az, amit behúz a weboldalról, akkor cseréld ki a képet!
- Ha a bemásolt linknél valami nem jól jelenik meg, például egyáltalán nem hoz be képet, akkor először ellenőrizd ezzel az eszközzel, hogy jó-e a weboldalad a Facebook szerint. Ha újrafeldolgoztatod vele a linket, gyakran megjavul az előnézet. Ha ezek után sincs előnézet kép, mert pl. a weboldalon nincs ilyen, akkor használd a Power Editort, és készíts ott posztot, amit publikálsz. Ilyenkor tetszőleges linkhez tetszőleges képet választhatsz akkor is, ha nincs kép alap esetben.
- A kép alatt megjelenő címsort és leírást is meg tudod változtatni. Cseréld olyanra, ami vonzóbb, és több olvasót ösztönöz a kattintásra!
- Vigyázz, hogy a linkben megjelenő szövegek és képek ne ígérjenek mást, mint amit akkor kapnak az emberek, ha kattintanak!
A Facebook ugyanis figyeli, hogy a kattintás után mennyi időt töltünk el a Facebooktól távol, és ha azonnal visszajönnek a kattintók, akkor ez negatívan befolyásolja a posztot.
- A linkbe tudsz rakni ösztönző gombokat is. Ehhez nem kell feltétlenül hirdetni. Ha a Power Editort használod a poszt létrehozáshoz, akkor organikus megjelenéseknél is lesz gomb.
Ha egy linkben van gomb, akkor az több átkattintást is eredményez általában.
- Mérd az összes linkedet. Ha Google Analytics-et használsz, akkor használd az URL kampányparamétereket.
- Egy link nem link. Ha fontos, hogy a weboldaladra menjenek az emberek, ugyanazt a linket több alkalommal, különböző képekkel és szövegekkel is érdemes felrakni, időben eltolva.
A Facebookból érkező linkek létfontosságúak sok weboldal életében, éppen ezért nem mindegy, hogyan használjuk őket.
Neked milyen módszer jött be legjobban? Ha kihagytam valamit, írd meg a hozzászólások között, ha pedig nyomsz egy lájkot, azt megköszönöm! 😉