A Facebook elkezdte bevezetni a jobb oldali hasábban megjelenő nagyobb hirdetéseket, kiderült néhány részlet a folyamatról.
Összefoglalva a bevezetéssel kapcsolatban több dolgot kell tudni:
- drágábbak lesznek a jobb oldali hirdetések
- a 20%-os szabály a jobb oldalon is érvényben lesz
- több lépcsőben történik a váltás, esz idő felkészülni
Nézzük ezeket sorban, kezdjük a legfájdalmasabbakkal!
Drágább hirdetések jönnek
A nagyobb méretnek köszönhetően a jobb oldalon kevesebb hely marad.
Kevesebb helyre nagyobb lesz a verseny, így drágulnak a hirdetések. Nagyjából duplázásra lehet számítani. Nem egy jó hír.
20%-os szabály a jobb oldalon is
Eddig a jobb oldalon nem volt 20%-os szabály, csak a hírfolyamban.
Ez sajnos változik. A jobb oldali hirdetéseknél használható képeken sem lehet több szöveg 20%-nál. A nagyobb méretű képeken kevesebb szöveget használhatunk majd, viszont ezek a képek még is csak kisebbek lesznek, mint ami a hírfolyamban jelenik meg, vagyis nagyon oda kell figyelni a szövegekre.
Rossz hír.
Bevezetés ütemezés
A jobb oldali hirdetések bevezetésének ütemezése ez:
- Június 24: elkezdi megjelentetni a hirdetéseket. Ha valaki a hírfolyamba a megadott méretű képeket hozta létre, és minden felületre célzott, neki a jobb oldalon is már a nagyobb képek jelenhetnek meg.
- Június 24-től folyamatosan: számíthatunk arra, hogy finoman elkezdenek emelkedni az árak a jobb oldalon. Ahogy egyre több hirdető használja a nagyobb hirdetéseket, egyre drágább lesz a jobb oldal.
- Augusztus 1: minden jobb oldalon futó hirdetésnél, amit augusztus elseje után hozunk létre, vonatkozni fog a 20%-os szabály
- Szeptember 1: minden jobb oldalon futó hirdetésre vonatkozni fog a 20%-os szabály, az augusztus 1 előtt létrehozottakra is. A kisebb méretű jobb oldali hirdetések teljesen el fognak tűni.
Kép méretek és arányok
Ahogy korábban írtam a kép méretek és arányok a következők lesznek:
- Fénykép alapú bejegyzés (Page post photo), Link alapú bejegyzés (Page post link), ajánlat (Offer), asztali alkalmazás (Desktop App), és domain hirdetés (Domain ads):
Képméret: 254×133 px
Képarány: 1.91:1
- Videó alapú bejegyzés hirdetés (Page post video a)
Képméret: 254×143 px
Képarány: 16:9
- Oldal rajongó gyűjtő hirdetés (Page like ad), Esemény hirdetés (Event ad):
Képméret: 254×94 px
Képarány: 2.7:1
A jobb oldalt sokan „lenézik”, de sok előnnyel bír, például bármennyi alkalommal meg tudunk ott jelenni.
Ez most sem változik, de az arányok és a fontosságok változhatnak.
Az ár változás és a 20%-os korlátozás nem jó hír, de várható, hogy a nagyobb képméretnek, és a kevesebb hirdetésnek köszönhetően a hatékonyság nőni fog, ami akár azt is jelentheti, hogy még jobban megéri hirdetni a jobb oldalon.
Persze a puding próbája az evés. Meg fogjuk látni, hogy mi lesz az eredmény. Ti mit gondoltok ezekről a változásokról?