Érkeznek a nagyobb hirdetések a jobb oldalra

A Facebook elkezdte bevezetni a jobb oldali hasábban megjelenő nagyobb hirdetéseket, kiderült néhány részlet a folyamatról.
Összefoglalva a bevezetéssel kapcsolatban több dolgot kell tudni:

  • drágábbak lesznek a jobb oldali hirdetések
  • a 20%-os szabály a jobb oldalon is érvényben lesz
  • több lépcsőben történik a váltás, esz idő felkészülni

Nézzük ezeket sorban, kezdjük a legfájdalmasabbakkal!

Drágább hirdetések jönnek

A nagyobb méretnek köszönhetően a jobb oldalon kevesebb hely marad.
Kevesebb helyre nagyobb lesz a verseny, így drágulnak a hirdetések. Nagyjából duplázásra lehet számítani. Nem egy jó hír.

20%-os szabály a jobb oldalon is

Eddig a jobb oldalon nem volt 20%-os szabály, csak a hírfolyamban.
Ez sajnos változik. A jobb oldali hirdetéseknél használható képeken sem lehet több szöveg 20%-nál. A nagyobb méretű képeken kevesebb szöveget használhatunk majd, viszont ezek a képek még is csak kisebbek lesznek, mint ami a hírfolyamban jelenik meg, vagyis nagyon oda kell figyelni a szövegekre.
Rossz hír.

Bevezetés ütemezés

A jobb oldali hirdetések bevezetésének ütemezése ez:

  • Június 24: elkezdi megjelentetni a hirdetéseket. Ha valaki a hírfolyamba a megadott méretű képeket hozta létre, és minden felületre célzott, neki a jobb oldalon is már a nagyobb képek jelenhetnek meg.
  • Június 24-től folyamatosan: számíthatunk arra, hogy finoman elkezdenek emelkedni az árak a jobb oldalon. Ahogy egyre több hirdető használja a nagyobb hirdetéseket, egyre drágább lesz a jobb oldal.
  • Augusztus 1: minden jobb oldalon futó hirdetésnél, amit augusztus elseje után hozunk létre, vonatkozni fog a 20%-os szabály
  • Szeptember 1: minden jobb oldalon futó hirdetésre vonatkozni fog a 20%-os szabály, az augusztus 1 előtt létrehozottakra is. A kisebb méretű jobb oldali hirdetések teljesen el fognak tűni.

Kép méretek és arányok

Ahogy korábban írtam a kép méretek és arányok a következők lesznek:

  • Fénykép alapú bejegyzés (Page post photo), Link alapú bejegyzés (Page post link), ajánlat (Offer), asztali alkalmazás (Desktop App), és domain hirdetés (Domain ads):
    Képméret: 254×133 px
    Képarány: 1.91:1
  • Videó alapú bejegyzés hirdetés (Page post video a)
    Képméret: 254×143 px
    Képarány: 16:9
  • Oldal rajongó gyűjtő hirdetés (Page like ad), Esemény hirdetés (Event ad):
    Képméret: 254×94 px
    Képarány: 2.7:1

 

Ne a feneket nézzétek. :-) A jobb oldalon látható az, hogy mekkorák lesznek az új képméretek.
Ne a feneket nézzétek. 🙂 A jobb oldalon látható az, hogy mekkorák lesznek az új képméretek.

A jobb oldalt sokan „lenézik”, de sok előnnyel bír, például bármennyi alkalommal meg tudunk ott jelenni.
Ez most sem változik, de az arányok és a fontosságok változhatnak.
Az ár változás és a 20%-os korlátozás nem jó hír, de várható, hogy a nagyobb képméretnek, és a kevesebb hirdetésnek köszönhetően a hatékonyság nőni fog, ami akár azt is jelentheti, hogy még jobban megéri hirdetni a jobb oldalon.

Persze a puding próbája az evés. Meg fogjuk látni, hogy mi lesz az eredmény. Ti mit gondoltok ezekről a változásokról?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük