11 Facebook kampány típus, amit a legtöbb cég nem ismer

Tapasztalataink szerint a cégek általában két fajta Facebook kampányt használnak:

  • rajongókat gyűjtő és e-mail adatbázist építő alkalmazás alapú kampányokat, és
  • aktivitás növelő, bejegyzés alapú kampányokat.

Ezeken belül persze vannak variációk, mint például amikor az adatbázis építéshez fotóversenyt vagy egy kérdőívet használ egy cég.

Pedig ennél sokkal több lehetőség van.
A múltkor már olvashattatok egyről, a hibrid Facebook kampányokról, most pedig a teljesség igénye nélkül mutatok be olyan kampányokat, amik céljukat, vagy megoldásukat tekintve egyediek, és amik közül érdemes válogatni minden cégnek.

  1. Szokás kialakító kampány: amikor a rajongók körében kialakítasz egy szokást, például, hogy minden nap egy megadott időben térjen vissza az oldaladra
  2. Értesítés bekapcsolását célzó kampány: egy olyan módszer, amivel eléred, hogy a Facebook oldalad minden bejegyzéséről értesüljenek a rajongóid
  3. Weboldal / termék / szolgáltatás megismertető kampány: segítségével a célcsoportod megismeri a céged vagy a terméked minden részletét
  4. Webáruház értékesítést támogató kampány: amikor a cél az, hogy a webáruházad eredményeit növeld
  5. E-mail marketing támogató kampány: ha például szeretnéd, hogy a hírleveled kikerüljön a Gmail promociók füléről
  6. Kampány más saját csatorna felfuttatására: YouTbe, Google+ vagy LinkedIn oldalt vezetsz be? Egy jó Facebook kampány ebben is segíthet.
  7. Magvető kampány: speciális üzenet beültetése a célcsoport fejébe.
  8. Vevőszállító kampány: vidd el az embereket a rendezvényedre vagy az (offline) üzletedbe! Ebben is komoly szerep juthat egy Facebook kampánynak
  9. Mobil alkalmazás illetve mobil felület bevezető, szoktató kampány: hogy ne csak egy újabb porosodó ikon legyen a drága alkalmazásod az ügyfelek mobilján.
  10. Integrált aktivitás alapú kampány: pl. Instagram és Facebook fotóverseny összekapcsolása. Alakíts ki hype-ot a márkád körül egyszerre több helyen!
  11. Vírusos terjedést támogató kampány: vedd rá a játékosokat, hogy hozzanak magukkal még egy embert vagy kettőt, vagy négyet, de mindenképpen szabályosan és eredményesen

Persze egy kampány több célt is támogathat, és egy promóciót több megoldással meg lehet valósítani.

De Ugye milyen sok lehetőség van?
Sőt, még ennél is több. A Facebook kampányok, a kommunikáció és a hirdetések megfelelő kombinációja nagyon sok célt tud szolgálni. Többet, mint amire a cégek nagyobbik része gondol.
Egy biztos, a Facebook farsangon, az eredményes Facebook kampányokról szóló rendezvényünkön többek között a felsorolt 11 kampány típus illetve kampány célt is megismerheted.
Jelentkezz még most!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük